Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe een shizu X malthezer te trimmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

hoe een shizu X malthezer te trimmen

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

mijn vriendin komt zo hier heen (eigenlijk om jasjes te kijken en evnt kopen) en heeft gevraagt of ik d'r hond kon trimmen..

is een shizu X malthezer...

nu weet ik hoe een terrier moet...
haha maar deze dame..

iemand een tip..
ze weet dat ik nog nooit een shizu X gedaan heb dus ze weet dat het verkeerd kan gaan.... vind ze niet erg... gelukkig maar

zat te denken om gewoon alles in te korten, weet ook niet hoe lang ze is maar geloof dat ze al in geen 6mnd een timmer heeft gezien...

alvast thanks!!
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik ben dan geen trimmer maar trim Benno (zelfde kruising) wel altijd zelf. Qua lengte is een beetje wat ze zelf wil. Soms knip ik Benno helemaal en dan blijft er een paar cm op zitten maar vaak scheer ik hem ook (12 mm of 7 mm als het heel warm is). Ik scheer wel alleen zijn romp, pootjes knip ik anders krijg je echt van die spillepoten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

Lysette schreef:Ik ben dan geen trimmer maar trim Benno (zelfde kruising) wel altijd zelf. Qua lengte is een beetje wat ze zelf wil. Soms knip ik Benno helemaal en dan blijft er een paar cm op zitten maar vaak scheer ik hem ook (12 mm of 7 mm als het heel warm is). Ik scheer wel alleen zijn romp, pootjes knip ik anders krijg je echt van die spillepoten.
dank je voorje reactie...

ze belt me net af.. d'r zoontje is ziek geworden dus moet ze hem ophalen bij school...

dus ze komt niet..

ach ja... is niet de eerste keer dat dat gebeurd!!
had het al verwacht.. eigenlijk..
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Overigens, ik heb ook zo'n mixje, een jasje hebben ze niet nodig hoor....

Hij vindt het nu geweldig weer. Moet er natuurlijk geen uren mee stil gaan staan buiten, maar het beesje heeft meer last van warmte dan van kou!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

AnneMarie schreef:Overigens, ik heb ook zo'n mixje, een jasje hebben ze niet nodig hoor....

Hij vindt het nu geweldig weer. Moet er natuurlijk geen uren mee stil gaan staan buiten, maar het beesje heeft meer last van warmte dan van kou!
Ja had toch geen Shih-tzu/Maltezer mix :denken: JIj had toch een andere mix met een Shih-tzu erin? Volgens mij een ras met een goede dubbele vacht, en nee, dan heb je geen jasje nodig nee.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Jawel groot uitgevallen ook nog. 12 kg.... zal wel nog iets anders bijzitten maar moeder was maltheser en vader shih tzu....

HEEL LIEF :cheer:
Moos
Zeer actief

AnneMarie schreef:Jawel groot uitgevallen ook nog. 12 kg.... zal wel nog iets anders bijzitten maar moeder was maltheser en vader shih tzu....

Ik zou toch zweren dat je het eerder over een andere mix gehad hebt; iets met Kooiker ofzo? Of Corgi? :denken:

In ieder geval, nee 12 kilo is never nooit niet een Maltezer/Shih-tzu mix :wink: Dus qua vacht kan je ook niet zeggen dat iemand anders mixje geen jasje nodig zal hebben omdat de jouw dat ook niet nodig heeft :wink:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Moos schreef:
AnneMarie schreef:Jawel groot uitgevallen ook nog. 12 kg.... zal wel nog iets anders bijzitten maar moeder was maltheser en vader shih tzu....

Ik zou toch zweren dat je het eerder over een andere mix gehad hebt; iets met Kooiker ofzo? Of Corgi? :denken:

In ieder geval, nee 12 kilo is never nooit niet een Maltezer/Shih-tzu mix :wink: Dus qua vacht kan je ook niet zeggen dat iemand anders mixje geen jasje nodig zal hebben omdat de jouw dat ook niet nodig heeft :wink:
AHUM

volgens mij weet ik toch het beste wat voor mix ik heb, heb beide ouders ook gezien :idea:
Ik heb dus een groot uitgevallen shih tzu maltheser. Er zijn er vele die veel kleiner zijn klopt. 1/3de vaak. Vacht is hetzelfde, natuurlijk kan een mixvacht iets wisselen, meer shih tzu of meer maltheser, wel of niet gecastreerd maakt ook uit, wordt ie nl fijner van. DUS JA ik weet over wat voor vacht het gaat.... :19:

Mijn hondje heeft eerder last van hitte. Natuurlijk, als je hondje het vaak koud heeft dan kan een jasje wellicht een oplossing zijn alhoewel bij voldoende beweging zo'n beestje zich wel warm kan krijgen lijkt me. Mijn hondje loopt meestal los scheelt ook veel.
Moos
Zeer actief

In je voorstelbericht was het anders nog een mix met een Tibetaanse terrier.

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1131461

Lijkt me ook veel logischer gezien zijn formaat :wink:

Het maakt mij verder niet uit hoor, maar je kan gewoon niet zo stellig roepen dat dat hondje geen jasje nodig heeft "want de jouwe heeft dat ook niet".
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Ik vind altijd dat je naar je eigen hond moet kijken, alleen ik geef aan dat zo'n vacht best warmte geeft....

Als een hondje het koud heeft, okay. :19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Shih-Tzu's en Maltezers in model doen wij altijd zo dat je het lichaam (7mm scheerkop meestal, ligt beetje aan de vacht) maar de poten, kop en staart NIET scheren. De kop word in model geknipt (haren voor de ogen weg etc) en de poten bewerk je met de schaar en efileerschaar zodat het wel in verhouding is met het geschoren deel.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”