Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een prijzen!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wat een prijzen!

Ongelezen bericht door marian* »

http://www.hondenbusje.nl/?subID=182" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een prijzen zeg :shock:
Hier ligt de prijs zo ongeveer rond de €9,- per wandeling of zo.Dagopvang is ook goedkoper hier.
Ik weet dat de prijzen in het westen hoger liggen,maar ik vind dit allemaal wel heel erg duur!En dan moet je er ook nog 19% BTW bij rekenen....
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Wat een prijzen!

Ongelezen bericht door M@scha »

zo dan!! :O:

ik ken voor wandelen ook 8 tot 10 euro en opvang de hele dag betaal je hier 10 euro voor (inclusief slapen is maar 8 euro maar die 2 extra is omdat het 2 handelingen op één dag zijn qua brengen en ophalen)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Tja, hoe moet je er anders van rondkomen ?
Je moet liefst met zijn tweeën zijn, dan max 10 honden en 5 euro per wandeling vragen ofzo ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
marian*
Erelid
Contacteer:

massam schreef:zo dan!! :O:

ik ken voor wandelen ook 8 tot 10 euro en opvang de hele dag betaal je hier 10 euro voor (inclusief slapen is maar 8 euro maar die 2 extra is omdat het 2 handelingen op één dag zijn qua brengen en ophalen)
Ja,zo liggen de prijzen hier ook zo ongeveer.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

sirene schreef:Tja, hoe moet je er anders van rondkomen ?
Je moet liefst met zijn tweeën zijn, dan max 10 honden en 5 euro per wandeling vragen ofzo ?
Ik vind het gewoon een enorme berg geld om je hond uitgelaten,verzorgd of wat dan ook te krijgen :19:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Tsja, wel pittig geprijsd. Maar als ze daarvoor écht iets goeds levert, zou ik het er wel voor over hebben.
Als ik mijn honden überhaupt al aan een HUS mee zou geven dan. :F:

Bijvoorbeeld als ik 3 dagen naar Center Parcs zou gaan met mijn beste vriendin die normaal mijn katten verzorgt tijdens afwezigheid, zou ik dit misschien wel een uitkomst vinden. Ze zou alleen wel wat langer dan een kwartier bezig zijn met die losgeslagen tijgers van mij, ben ik bang. :engel:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:http://www.hondenbusje.nl/?subID=182
Ik weet dat de prijzen in het westen hoger liggen,maar ik vind dit allemaal wel heel erg duur!En dan moet je er ook nog 19% BTW bij rekenen....
Jij mag dat erbij rekenen maar de uitlaatservice mag dat direct doorsluizen naar de belastingdienst. En de helft van die 13,50 euro mag ook naar de belastingdienst. Er moet een bus van gereden worden. Met een wandeling van een uur is ze 2 uur tijd kwijt. Vijf honden = 67,50 euro. Minus de helft is 33,75. Gedeeld door 2 (uur) = een kleine 17 euro. En de kosten van bus en benzine eraf, en er blijft niet zo'n heel spectaculair uurloon over hoor.

Vind het altijd apart dat mensen zo enorm gefocussed zijn op hun eigen hachje (terwijl Fikkie maar een uurtje bezig wordt gehouden).
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

Marion. schreef:
Jij mag dat erbij rekenen maar de uitlaatservice mag dat direct doorsluizen naar de belastingdienst. En de helft van die 13,50 euro mag ook naar de belastingdienst. Er moet een bus van gereden worden. Met een wandeling van een uur is ze 2 uur tijd kwijt. Vijf honden = 67,50 euro. Minus de helft is 33,75. Gedeeld door 2 (uur) = een kleine 17 euro. En de kosten van bus en benzine eraf, en er blijft niet zo'n heel spectaculair uurloon over hoor.

Vind het altijd apart dat mensen zo enorm gefocussed zijn op hun eigen hachje (terwijl Fikkie maar een uurtje bezig wordt gehouden).

de uitlaatservices die dus wel voor 9€ werken....
die moeten dat toch ook betalen ??
Afbeelding
Marion.

Da-ki schreef:de uitlaatservices die dus wel voor 9€ werken....
Ik heb geen idee wat de uitlaatservices die ik zie vragen per wandeling hoor, maar als dat de uitlaten op de Rozendaalse heide zijn (en ik vermoed dat Marian die bedoelt) dan lopen die stuk voor stuk met veel meer dan 5 honden. Bovendien is de reistijd hier wat minder lang, en hebben ze keus uit heel veel meer plekken om de honden te laten lopen. En de benzine is hier zeker 10 cent goedkoper dan in het westen.

Ik persoonlijk geef al liever anderhalf keer zoveel per wandeling uit, met de wetenschap dat ze er bv maar hooguit 5 meenemen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef: Vind het altijd apart dat mensen zo enorm gefocussed zijn op hun eigen hachje (terwijl Fikkie maar een uurtje bezig wordt gehouden).
Ieder kijkt naar zijn eigen portemonnaie;de HUS naar de zijne of hare,ik naar de mijne :19:
Marion. schreef:
Da-ki schreef:de uitlaatservices die dus wel voor 9€ werken....
Ik heb geen idee wat de uitlaatservices die ik zie vragen per wandeling hoor, maar als dat de uitlaten op de Rozendaalse heide zijn (en ik vermoed dat Marian die bedoelt) dan lopen die stuk voor stuk met veel meer dan 5 honden. Bovendien is de reistijd hier wat minder lang, en hebben ze keus uit heel veel meer plekken om de honden te laten lopen. En de benzine is hier zeker 10 cent goedkoper dan in het westen.

Ik persoonlijk geef al liever anderhalf keer zoveel per wandeling uit, met de wetenschap dat ze er bv maar hooguit 5 meenemen.
De hondenuitlaters hier vragen iets van tussen de €8,- en €10,- volgens mij.Dagopvang kost meestal zo'n €10,- per hond per dag.
Ze nemen vaak een gemiddelde van 10-15 honden mee(de grotere dan) en rijden daarvoor best een groot gebied rond wat inhoudt dat ze toch best wat reistijd kwijt zijn.Een aantal doet ook nog eens 2 rondes per dag.
Het is geen vetpot maar meestal zijn de uitlaatbedrijven van tweeverdieners wat vaak wil zeggen dat de meesten niet puur en alleen hiervan hoeven te leven.
En natuurlijk gaat er veel naar de belasting,maar als je voor een kennismakingswandeling €18,50 krijgt hou je daar een leuk centje aan over.
Mag natuurlijk best van mij,maar ik blijf het een heleboel geld vinden.
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:En natuurlijk gaat er veel naar de belasting,maar als je voor een kennismakingswandeling €18,50 krijgt hou je daar een leuk centje aan over.
En dat denk ik dus niet. Kost je een uur (àls het in je eigen huis is), plus koffie/lekkers. Wederom de helft naar de belasting, en kijk eens. Maximaal netto 9 uur voor een uur. Dat is echt geen leuk centje voor een uur hoor. Pieter verdient niet veel meer met 30 uur op kantoor zitten een hele dag.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

marian* schreef:[img]En natuurlijk gaat er veel naar de belasting,maar als je voor een kennismakingswandeling €18,50 krijgt hou je daar een leuk centje aan over.
Mag natuurlijk best van mij,maar ik blijf het een heleboel geld vinden.
Nouuu, ik versta iets anders onder een leuk centje dan netto 8,- euro overhouden aan iets waar je zeker 1 1/2 à 2 uur aan kwijt bent.
Ik verbaas me er altijd over waar een HUS het van doet omdat het zowat niets oplevert. Als ik mijn honden toch aan een uitlaat mee moet geven betaal ik liever meer en dat de kwaliteit beter is en de hoeveelheid honden een stuk minder is.
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik denk dat het er ook aan ligt met welke bedragen je zelf gewend bent om te gaan.
Voor mij liggen die klaarblijkelijk een heel stuk lager :19:
Ik blijf het in ieder geval een smak geld vinden.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

marian* schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt met welke bedragen je zelf gewend bent om te gaan.
Wat ik bedoel te zeggen heeft niets te maken met welke bedragen je zelf gewend mee om te gaan.
Een gemiddeld salaris levert per uur aanzienlijk meer op dan dat een hondenuitlaatservice verdient. Je doet dit werk, want het blijft hoe dan ook nog steeds werk, enerzijds omdat je het leuk vindt maar anderzijds omdat er brood op de plank moet komen. Wil je het financieel nog een beetje leuk maken voor jezelf komen bedragen als 15-18 euro eerder in de buurt dan
9-10 euro. Zeker als je ook een beetje kwaliteit wilt leveren en daardoor o.a.minder honden per ronde meeneemt.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Normale prijzen, een hondenuitlaatservice moet toch ook wat verdienen lijkt mij?
Wij hebben trouwens een paar kennissen die ook voor geld de hond goed uitlaten. Die vertrouw ik volledig en die vragen ook 6,50 per wandeling. Betaal ik met liefde mocht het nodig zijn, want zij gaan goed met onze hond om. Onze hond (reu, ongecastreerd) mag en kan niet met de uitlaatservice mee (vanwege het niet gecastreerd zijn en de te lange wandelingen), dus deze oplossing is voor mij ook de moeite waard.
marian*
Erelid
Contacteer:

Tamara. schreef:
marian* schreef:Ik denk dat het er ook aan ligt met welke bedragen je zelf gewend bent om te gaan.
Wat ik bedoel te zeggen heeft niets te maken met welke bedragen je zelf gewend mee om te gaan.
Een gemiddeld salaris levert per uur aanzienlijk meer op dan dat een hondenuitlaatservice verdient. Je doet dit werk, want het blijft hoe dan ook nog steeds werk, enerzijds omdat je het leuk vindt maar anderzijds omdat er brood op de plank moet komen. Wil je het financieel nog een beetje leuk maken voor jezelf komen bedragen als 15-18 euro eerder in de buurt dan
9-10 euro. Zeker als je ook een beetje kwaliteit wilt leveren en daardoor o.a.minder honden per ronde meeneemt.
Heb je -deels-gelijk in hoor,maar heel veel hussen doen meer dan alleen honden uitlaten omdat dat alleen inderdaad niet voldoende opbrengt.Overigens gaat niet de helft maar toch wel een aanzienlijk deel van de opbrengt naar de belastingdienst.
Als de hussen hier dergelijke prijzen zouden hanteren zouden ze zich uit de markt prijzen denk ik;mede daarom gebeurt dat niet en doen ze er vaak allerlei dingen naast.
Kwalitatief zal het niet zo heel veel schelen denk ik,behalve dat er minder honden per wandeling mee gaan.
Maar ook dan kan er volop in een telefoon of met een meeloper geklept worden :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Muk schreef:en die vragen ook 6,50 per wandeling
Zwart neem ik aan?
Afbeelding
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Tja.. voor amsterdamse begrippen is dit inmiddels 'normaal'. (Ken nog wel 'duurdere').
Hoewel ik zelf weet wat een hoop kosten je aan een HUS hebt (en dat is niet alleen de belastingdienst, je bus en de diesel), hou ik het zelf op de 10 euro.
Aan de andere kant is dit wel een profesionele die maar met een heel klein groepje loopt..
Mensen kiezen er toch voor, want volgens mij zit ze over het algemeen altijd vol..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
Marion.

Tamara. schreef:
Precies. Toevallig vanavond op tv de bedragen die je verdient voor vakantiewerk. Tien euro voor een administratief baantje heb je al zo. Het is werk. En dit is ook werk. En mensen die vóór mij werken wil IK dus beslist niet een hongerloontje laten verdienen. Dan kan ik ook kinderbaantjes in China goedkeuren.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
Tamara. schreef:
Precies. Toevallig vanavond op tv de bedragen die je verdient voor vakantiewerk. Tien euro voor een administratief baantje heb je al zo. Het is werk. En dit is ook werk. En mensen die vóór mij werken wil IK dus beslist niet een hongerloontje laten verdienen. Dan kan ik ook kinderbaantjes in China goedkeuren.
Ik kan er niks aan doen,maar zo liggen de prijzen aan deze kant van het land :19:
Dan kun je natuurlijk zeggen dat je daar nooit gebruik van zult maken,maar zeg nooit nooit.Overigens zijn er meer mensen die voor nog minder geld werken.
Winkelcentra en andere openbare ruimtes worden en blijven niet vanzelf schoon.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Yep, hardstikke duur, maar ze heeft een mooie site die vertrouwen wekt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:Yep, hardstikke duur, maar ze heeft een mooie site die vertrouwen wekt.
precies. en d'r kotertje is een schoolgenootje van neef. het zit goed en goed kost geld. ik vind het overigens geen idioot bedrag.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Da-ki schreef:
Marion. schreef:

de uitlaatservices die dus wel voor 9€ werken....
Ik heb met mijn vriendin destijds een uitlaatservice gehad. Wij vroegen 7 euro en lieten dan de hond tussen de middag uit, 1,5 tot 2 uur liepen we dan in losloopgebieden.
Wij konden van die 7 euro dan prima de benzine betalen, het onderhoudt aan onze bus, snoepjes voor onderweg en ook hebben wij er eenmalig onze kleding van betaald (goede schoenen en een goede jas).
Maar een 'salaris' elke maand? Dat zat er echt niet in. Ondanks dat onze uitlaatservice echt heel goed liep.
Wij zijn er uiteindelijk ook mee gestopt omdat het meer liefdadigheid leek wat wij deden. En toen onze eigen honden allemaal nog elke keer mee konden vonden we dat ook niet eens zo erg want het was wel heel erg leuk. Maar toen er in de bus geen plaats meer was voor onze eigen honden werd het minder leuk.
Gingen we een ander zijn hond uitlaten en lekker laten rennen terwijl onze eigen honden thuis alleen zaten. :ugh:

Maar goh, ik mis het nog best wel een beetje hoor. Want wat ik zei, het was ook wel erg leuk met al die verschillende honden.
marian*
Erelid
Contacteer:

estelle schreef:Maar een 'salaris' elke maand? Dat zat er echt niet in. Ondanks dat onze uitlaatservice echt heel goed liep.
Daarom doen velen er ook zo veel andere dingen naast :wink:
Zouden jullie jezelf niet uit de markt geprijsd hebben als je veel hoger was gaan zitten met de prijs?
Afbeelding
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Dat is echt veel te duur !....
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

marian* schreef:
estelle schreef:Maar een 'salaris' elke maand? Dat zat er echt niet in. Ondanks dat onze uitlaatservice echt heel goed liep.
Daarom doen velen er ook zo veel andere dingen naast :wink:
Zouden jullie jezelf niet uit de markt geprijsd hebben als je veel hoger was gaan zitten met de prijs?
Wij hadden best wat meer kunnen vragen hoor per keer. We stonden erg goed bekend en zelfs mensen op de wachtlijst.
Maar toen we dat overwogen zaten we dus nog met het probleem dat onze eigen honden thuis zaten en je met een ander zijn hond vrolijk in het bos loopt. Ik vond dat niks.

Overigens werkte ik naast de uitlaatservice gewoon bij de AH.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

estelle schreef:
Ik heb met mijn vriendin destijds een uitlaatservice gehad. Wij vroegen 7 euro en lieten dan de hond tussen de middag uit, 1,5 tot 2 uur liepen we dan in losloopgebieden.
Wij konden van die 7 euro dan prima de benzine betalen, het onderhoudt aan onze bus, snoepjes voor onderweg en ook hebben wij er eenmalig onze kleding van betaald (goede schoenen en een goede jas).
Maar een 'salaris' elke maand? Dat zat er echt niet in. Ondanks dat onze uitlaatservice echt heel goed liep.
Wij zijn er uiteindelijk ook mee gestopt omdat het meer liefdadigheid leek wat wij deden. En toen onze eigen honden allemaal nog elke keer mee konden vonden we dat ook niet eens zo erg want het was wel heel erg leuk. Maar toen er in de bus geen plaats meer was voor onze eigen honden werd het minder leuk.
Gingen we een ander zijn hond uitlaten en lekker laten rennen terwijl onze eigen honden thuis alleen zaten. :ugh:

Maar goh, ik mis het nog best wel een beetje hoor. Want wat ik zei, het was ook wel erg leuk met al die verschillende honden.
Dit is zo'n beetje mijn verhaal.
Ik heb dus ook een hondenuitlaatservice gehad. Het is geen goed betaalde baan en ik werkte er ook naast. Dit was amper een combinatie en omdat ik mijn rekening toch ook echt betalen moet heb ik uiteindelijk gekozen voor mijn baan.
Plus dat ik het niet leuk vond om heel druk te zijn met andermans honden terwijl ik mijn eigen hond 'verwaarloosde'. Het gaat er bij mij niet in dat ik zelf in het bos loop en mijn hond zit binnen.
Plus nog wat andere redenen, maar dan dwaal ik af, dus dat laat ik maar.

En een flinke prijs voor een uitlaatservice is niet zo erg. Als ik meemaak hoe het er bij sommige aan toe gaat :N: geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Kwaliteit staat voorop. En geloof me, dat is bij veel uitlaatservices ver te zoeken.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Alhoewel ik wel snap dat het voor sommige mensen misschien veel geld is,
maar dat is ook een afweging die je maken moet voor je aan een hond begint, of je wel zelf genoeg tijd hebt om hem uit te laten en wat de kosten zijn voor uitlaat/oppas.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

marian* schreef:
Muk schreef:en die vragen ook 6,50 per wandeling
Zwart neem ik aan?
Ja.
Als ik niet met de legale hondenuitlaatservice mijn hond mee kan geven, dan zoek ik wel een goed alternatief. Voor die paar keer per jaar dat het nodig is maakt het mij dan ook niks uit.

Ik ben best bereid om meer te betalen, het geld maakt mij niet uit, maar dan moet er wel een goede uitlaatservice in de buurt zijn waar ik mijn hond aan mee kan geven.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Waarom je hond niet naar een dagopvang brengen? Betaal je in de randstad 8-10 euro per dag en je hond heeft de hele dag aanspraak :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”