Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heeft iemand (eh... een hond dus) ervaring met Orthobed??

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

heeft iemand (eh... een hond dus) ervaring met Orthobed??

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Wij hebben in overweging om voor Guinnie zo'n bed te kopen... heeft iemand ervaring?
Ik vind het altijd een risico dat ze er niet op gaat liggen ;-) of dat het geen baat geeft...
En ze bezorgen vast niet voor "even uitproberen" ;-)

Het zou net even te toevallig zijn als iemand in de buurt an kaatsheuvel zo'n bed heeft wat ze even mag proberen... of ze er überhaupt op gaat liggen...?

Suzanne
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: heeft iemand (eh... een hond dus) ervaring met Orthobed??

Ongelezen bericht door M@rleen »

Geen ervaring, maar heeft ze niet een favo kleur/kleedje waar ze graag opligt?

Boomer is gek op een oranje fleecekleed.. Dus als we op vakantie zijn, of hij heeft een nieuwe mand, gaat dat kleed eroverheen een paar dagen. Zodat hij weet dat hij daar mag liggen. Na een paar dagen haal ik dan het kleed weer weg en blijft hij nog steeds in de mand gaan. Zonder eerst dat kleed doet hij dat dus niet.. Kwam ik bij toeval achter.. :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ze heeft diverse dingen beschikbaar:
- de stenen vloer
- het grote vloerkleed in de zithoek
- haar "eigen" boxkleed met dekbedovertrek
- haar "eigen" oude dekbed met overtrek

Maar, haar artrose lijkt op te spelen (ze is de 13 gepasseerd) en ik zoek dus iets wat het liggen voor haar confortabeler maakt. Ik heb wel goede dingen gehoord over zo'n Orthobed, maar hoor graag ook meningen van anderen.
Het orthobed is vrij hoog en ze moet er dus "opstappen" om erop te kunnen gaan liggen. Het is nogal prijzig en het zou zo zonde zijn als ze er of niets aan heeft of er niet eens op wil gaan liggen... dus vanuit die gedachte zoek ik ervaringen ;-)

Suzanne
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Heb je dit bed nog gekocht?
Ik heb ook een hond met artrose, als hij wil gaan liggen dan loopt hij eerst een aantal rondjes te draaien voordat hij gaat liggen. Nu kwam het mij ook ter oren dat honden er blijkbaar echt graag op gaan liggen. Ben dus benieuwt of jij er nu ervaring mee hebt?
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Biabed, en om te voorkomen dat ze daar uitstapt kun je die babytraprek plaatsen.

Barca heeft zeer beslist geen reuma maar ik wil wel dat hij confortabel ligt. Daarnaast is mijn betonnen vloer niet bevordelijk voor zijn bottenstelsel. Hij slaapt nu in zijn Biabed met het deurtje van zijn babyhekje open. Kwestie van wennen en de langste adem hebben.

Kijk stenen vloertegels of een houten vloer is nog altijd warmer dan een betonnen nieuwbouwvloer waar alleen maar vinyl op ligt. Dit jaar gaan wij voor een nieuwe Novilonvloer met ondervloer en dat is al beter dan wat er nu ligt.

Barca zijn Biabedhoes heeft een nieuwe kleur. Van fel geel is het veranderd naar acceptabel donkergroen.

Zo'n Orthobed heb ik voor hem voor achter in de auto en dit is super tegen wagenziekte. Vanaf het moment dat hij daar op ligt is hij geen seconde meer wagenziek geweest.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Ja, ik heb het orthobed. De honden maken bijna ruzie wie er op mag liggen :E: . Een vriendin van mij heeft hem ook aangeschaft, en ook hier hetzelfde verhaal.
Je kan hem heel makkelijk weer schoon maken. Hij heeft maar één nadeel, het bontje dat er in ligt blijft niet liggen.
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Cashel Vale schreef:Ja, ik heb het orthobed. De honden maken bijna ruzie wie er op mag liggen :E: . Een vriendin van mij heeft hem ook aangeschaft, en ook hier hetzelfde verhaal.
Je kan hem heel makkelijk weer schoon maken. Hij heeft maar één nadeel, het bontje dat er in ligt blijft niet liggen.
Dat bontje had ik mijn vraagtekens over, nu weet ik waarom :D . Wat zit er onder het bontje??
Ik heb ook al een ortho bed van alleen skai gezien, maar die met dat bontje was goedkoper :wink: .

@ Wilm@
Ik heb een bia bed, meerder bia bedden liggen (3 honden), maar het ortho bed is dikker. Ik vroeg me af of het daardoor voor honden ook prettiger is....
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Onder het bontje zit gewoon de grijze stof. Deze is helemaal afritsbaar en dus makkelijk schoon te maken. Ze zijn zeker dikker dan het biabed, en mijn honden verkiezen het orthobed boven het biabed. Ik heb wel de mand.
Wilm@

Dog Basic schreef:
Cashel Vale schreef:Ja, ik heb het orthobed. De honden maken bijna ruzie wie er op mag liggen :E: . Een vriendin van mij heeft hem ook aangeschaft, en ook hier hetzelfde verhaal.
Dat bontje had ik mijn vraagtekens over, nu weet ik waarom :D . Wat zit er onder het bontje??
Ik heb ook al een ortho bed van alleen skai gezien, maar die met dat bontje was goedkoper :wink: .

@ Wilm@
Ik heb een bia bed, meerder bia bedden liggen (3 honden), maar het ortho bed is dikker. Ik vroeg me af of het daardoor voor honden ook prettiger is....
Het Orthbed is inderdaad dikker. De truck zit 'm in de samenstelling van het schuimrubber, en die is veel beter.

Achter in mijn auto heb ik nu dit matras die volledig 12 cm is. Middelste maat.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... kig/145992" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb beide opengeritst en naast elkaar gehouden. Beide matrassen (het schuimrubber) kent twee lagen. De onderste laag is de vaste laag en de bovenste laag is de laag die ervoor zorgt dat het bed weer zijn oorspronkelijke vorm aanneemt als de hond eraf stapt. Dus beide bedden hebben hetzelfde systeem.

Biabed: Normale dunnere onderste laag en een acceptabele bovenste laag wat terugvering geeft als de hond eraf stapt. Echter, en hier gaan veel mensen de mist in. Het Biabed kent een op stap rand van 15 cm, maar de ligplaats is dus NIET die 15 cm. Snap je? Die is veel dunner.

Orthobed. Dikkere onderste laag en een betere, goede bovenste laag die meer ondersteuning geeft dan het Biabed. Barca ligt in de auto dus stabieler. In huis heeft hij dit niet nodig en dus doet hij het met zijn puike Biabed.

Ik merk wel degelijk verschil tussen een Biabed of een Orthobed. Orthobed is echt stabieler, schuimrubber van beide lagen is van een betere kwaliteit en hij ligt prima in de auto zonder wagenziek te worden. Om het Orthobed zit een hoes wat aan de bovenkant is voorzien van een aangenaam witte zachte dek welke vast zit aan de hoes. Verschuiven kan dus niet. Wel lastig om het uit het Orthobed te krijgen als je het wilt wassen.

Als je aan een Orthobed denkt neem dan een grotere maat dan men adviseert. Je hond ligt echt prettiger. Daarnaast is de lengte en breedte bepalend voor het gewicht van je hond. Ik had dus in feite de grootste maat nodig maar helaas, zo groot is mijn achterbak van mijn auto niet. Ik leg minstens drie oude handdoeken op dat bed want meneertje houdt van zwemmen en ik niet van steeds 'n Orthobedhoes wassen. :smile:

Valt je hond met zijn gewicht in de middelste klasse neem dan de grootste, dan verdeelt hij zijn gewicht beter en je doet langer met je dure orthobed. Valt je hond in de kleinste maat, neem dan de middelste maat. Ook hier is de bovenste laag dan steviger en de ondersteuning beter. Het scheelt bij Barca echt een slok op een borrel tijdens het autorijden. Hij is nooit meer misselijk, hij schommelt niet meer in de auto en wordt niet heen en weer geslingerd. Autorijden zal nooit zijn hobby worden en het is elke keer een hele toer om hem in die auto te krijgen. Maar braken en misselijk worden is nu echt verleden tijd. De aanschaf was een gok en die pakte voor hem heel goed uit. Zegt dus best wel wat over het bed zelf.

Orthobed is dus aangeschaft voor meer stabiliteit tijdens het autorijden en zeer beslist niet omdat hij reuma of wat dan ook zou hebben, dat heeft hij dus gelukkig echt niet!
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 16 feb 2011 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik niet met orthobed, maar heb wel vanwege de gewrichtsproblemen die Charlie destijds had een Jolly Bed op maat laten maken met een extra comfortabel matras en ben daar uitermate tevreden over.
http://www.marionfeih.nl/JP-manden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Echte kwaliteit; duurzaam, makkelijk schoon te maken en blijft mooi.
Wilm@

dagmar88 schreef:Ik niet met orthobed, maar heb wel vanwege de gewrichtsproblemen die Charlie destijds had een Jolly Bed op maat laten maken met een extra comfortabel matras en ben daar uitermate tevreden over.
http://www.marionfeih.nl/JP-manden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Yep, deze bedden ken ik ook maar die kan ik niet achter in mijn auto kwijt. Daarnaast glijdt hij, vanwege het skai, tijdens het autorijden van links naar recht en dan is de stabiliteit weg, dus de reden tot aanschaf.

Voor in huis zou dit een perfect bed zijn maar Barca heeft geen gewrichtsproblemen. Dus dan is het een onnodige aanschaf. Daarom ligt hij thuis gewoon in zijn iets dunnere Biabed.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wilm@ schreef:
dagmar88 schreef:Ik niet met orthobed, maar heb wel vanwege de gewrichtsproblemen die Charlie destijds had een Jolly Bed op maat laten maken met een extra comfortabel matras en ben daar uitermate tevreden over.

Yep, deze bedden ken ik ook maar die kan ik niet achter in mijn auto kwijt. Daarnaast glijdt hij, vanwege het skai, tijdens het autorijden van links naar recht en dan is de stabiliteit weg, dus de reden tot aanschaf.

Voor in huis zou dit een perfect bed zijn maar Barca heeft geen gewrichtsproblemen. Dus dan is het een onnodige aanschaf. Daarom ligt hij thuis gewoon in zijn iets dunnere Biabed.
Da's logisch :wink: die van mij is trouwens wel naar mijn wens helemaal aangepast voor zo goed als niets meer in prijs. Wilde een hogere rand met een andere vorm...

Pluis heeft (nog :ugh:) geen problemen, maar toch gaat hij er voor in de bench ook een matrasje van krijgen omdat hij nergens liever ligt dan in Charlie's mand :F:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”