Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wij stellen ons voor:

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
rex2008
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wij stellen ons voor:

Ongelezen bericht door rex2008 »

Sandra en Rex :D
Ik ben Sandra (34) en Rex (3) heb ik samen met mijn vriend afgelopen vrijdag geadopteerd uit het asiel.
Rex verdient een 2e kans!
Vanmorgen liet ik hem voor het eerst los en hij ging er meteen vandoor, ook ik moest onder het prikkeldraad door, door de klei en tussen de brandnetels buikschuiven, maar heb 'm gelukkig weer te pakken kunnen krijgen met een hoop geduld en een blokje kaas als beloning, pfewww.... Hij gaat voorlopig even niet los, tenzij het goed omheind is.
Rex moet nog een hoop leren, maar met zijn achtergrond (labrador x mechelse herder) zal dat vast gaan lukken. We hebben nog een lange weg te gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in :lol1:
Het probleem van het weglopen vind ik wel een beetje lastig. In de tuin bij m'n vriend wil hij niet mee naar binnen, alleen aangelijnd en in mijn appartement wil hij vanuit de gang niet mijn voordeur door, terwijl aangelijnd geen problemen geeft.
Dit soort dingen vind ik dan het vervelendst van een asielhond, je kent de achtergrond niet (zo heel goed), al hebben ze me wel veel informatie kunnen geven over Rex, het is de bedoeling hem op een leuke manier dingen te leren.
Verder is het een onwijze heerlijke knuffelkont, speelt hij graag en heeft er alles voor over om aandacht te krijgen (tja... als je dat de eerste 3 jaar van je leven niet hebt gehad..)
Buiten is hij dus heel anders, ik ben dan uit beeld en z'n neus doet het verdere werk, ik heb nog een hoop werk te verzetten, dat vind ik erg leuk om te doen, alleen moet ik soms wel oppassen dat ik me niet laat ontmoedigen door zijn gedrag, geduld is het sleutelwoord !
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Wij stellen ons voor:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Welkom! Fijn dat je Rex een nieuw huisje hebt gegeven. Heel veel succes en plezier met hem :ok:
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik ben ontzettend benieuwd naar foto's!

Enneh!! Welkom! :engel:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
rex2008
Vaste gebruiker
Contacteer:

Oja, ehhh.... wat dom van me! :blont:

Afbeelding
Hij is trouwens zwart met een bruine gloed. Het ligt eraan hoe het licht valt welke kleur je ziet. :I:
Binnenkort nog eens proberen wat foto's te maken!
Yaika
Zeer actief

Ah!! Wat een schatje :I:
rex2008
Vaste gebruiker
Contacteer:

Yaika schreef:Ah!! Wat een schatje :I:
Dat vind ik nou ook :lol1:
Hij is nog wel veels te mager en ben aan het rondkijken waar hij een beetje van aan kan gaan komen. Ik loop met hem 3x per dag ongeveer 30 tot 40 minuten en voor het slapen gaan ongeveer 10 minuten zodat hij z'n laatste plasjes kan doen. Z'n laatste maaltijd is vlak voor het slapengaan in de hoop dat dat een beetje extra aanzet.
Hij krijgt van mij momenteel dezelfde brokken (2 flinke koffiemokken vol per maaltijd, 3x per dag na het uitlaten) als die hij in het asiel kreeg, die ik elke maaltijd extra aanvul met een half kuipje vlees.
Daar deed hij het goed op, bij mij thuis ook, geen diaree enzo gehad dus ik hoop dat hij wel wat dikker gaat worden. Vind het namelijk ook niet zo leuk als mensen op straat tegen me zeggen dat hij wel erg mager is, ik heb het gevoel me elke keer te moeten verdedigen en uit te moeten leggen hoe dat komt. Ik wil nou niet meteen al bekend staan als iemand die slecht voor d'r hond zorgt..
Hier nog een foto waar ik zelf erg om heb moeten lachen, die serieuze, wijze en volwassen blik ken ik helemaal niet van 'm, hij kijkt juist altijd heel speels en uitdagend. :denken: :D
Afbeelding
Yaika
Zeer actief

Hij heeft een prachtig bekkie :I:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie