Zoek stok! schreef:malinois schreef:
Er wordt door sommige mensen/verenigingen geprobeerd om via andere methodes te trainen, kijk alleen al naar de Bart Bellon methode maar jullie zien TT alleen als negatief... nou ik dus niet.
Maar ik wil graag zoals ik al eerder gevraagd heb, resultaten zien van die mensen en honden... wat hebben ze gedraaid, op welke wedstrijden etc. Want volgens mij is er dus nog niemand die op die manier alleen al een wedstrijd gedraaid heeft en dan heb ik nog niet eens over het resultaat....
En ik blijf dus duidelijk wel een groot verschil zien tussen honden die een mens moeten bijten en een hond die agility doet... daarnaast ken ik maar weinig honden uit werklijnen die agility doen hoor.. als ik in het clubblad kijk van de NVBH staan er weinig tot geen kennelnamen van werklijnen.
Ik heb maar een half uurtje prive les van Birgit per week, en ga dat half uur niet besteden aan het opschrijven van namen als je het niet erg vindt (als ze ze al wil geven)

Als het toevallig een keer ter sprake komt, ga ik het onthouden en naar je pb'en. Wel weet ik dat de IPO mensen die bij haar trainen enorm sterk in hun schoenen moeten staan, want er wordt nogal lacherig over positief trainen gedaan in de IPO wereld, wat de uitspraken hier ook bevestigen.
Ik geloof direct dat er niet veel mensen zijn in IPO die positief trainen. Ik voel me bijv. totaal niet aangetrokken tot IPO. Moet er niet aan denken om in een les te staan naast iemand met een afstandsbediening van een TT of een hond met een prikband gecorrigeerd te zien worden. Ik voelde me al niet op m'n gemak in een GG les waar flink met slipkettingen gewerkt werd. Wat ik ermee bedoel te zeggen, is dat je voor een sport kiest dat je trekt. En dan gaat het zeker niet alleen om wat je objectief gezien leuk vindt, maar ook om de sfeer en de cultuur in zo'n sport. Die cultuur houdt zichzelf op stand, want een nieuweling wordt al snel duidelijk gemaakt welke trainingsmethode gebruikelijk is. Iemand die z'n hond fysiek hard corrigeert, kan bij ons vertrekken. En zo zou ik uitgelachen worden bij een IPO school als ik met een clicker en snoepjes aan kom zetten.
Over je laatste alinea. IPO is toch meer dan alleen bijten? Appel is gewoon vergelijkbaar met GG, corrigeer je daar dan ook fysiek? En speuren? Heeft ook niks met bijten/agressie te maken lijkt me.
Over de sfeer kan ik alleen zeggen super leuk, je bent hele dagen met elkaar, je gaat met elkaar op vakantie (omdat het WK zo goed als altijd in het buitenland is), je bent op zondag van half 9 tot een uur of 10 's avonds bij elkaar... tot een uur of 5 trainen en daarna lekker gezellig een biertje in de kantine, dus totaal niet te vergelijken met een GG etc. denk ik omdat wat je zelf al zegt, een half uurtje bezig bent... Op donderdagavond bijv. mag ik blij zijn dat ik om 3 uur 's nachts thuis bent incl. reistijd etc. aangezien je pas rond een uur of 12 klaar bent met trainen. Daarom is het een manier van leven, je moet het willen zoveel tijd met elkaar te zijn, zoveel tijd en kosten daaraan te besteden. Ik kan hier op 5 min. vandaan trainen als ik wil, maar ik heb er voor gekozen om naar de andere kant van NL te gaan trainen omdat mij de mensen, kwaliteit etc. daar meer aanstaan.
Ik ben ook ooit begonnen en niemand heeft me verplicht om een slipketting, prikker of TT om te doen, dat zijn dingen die ik uiteindelijk zelf heb aangedragen of dat verstandig zou zijn.
Een TT bedien ik overigens niet zelf, dat doet mn trainer... hij heeft het overzicht itt mij.
En je staat niet zo maar voor gek, het is wat je wil met de hond, bij ons moet je hond idd. IPO 3 kunnen halen maar dat weet je dus als je er komt trainen met je hond. Omdat ze wedstrijdgericht zijn. Er zijn legio verenigingen die dat niet belangrijk vinden en meer recreatief trainen... voor ieder wat wils dus. Marc en Martijn willen ook IPO met Eva gaan doen op een positieve manier dus ik ben vreselijk benieuwd hoe dat gaat... ik ga zeker een paar keer kijken.
Ja mijn honden lopen met appel ook met de prikker, maar ze lopen wel los, dus het ze worden niet maar zo gecorrigeerd. Overigens hebben de honden die een TT om hebben hier altijd een TT om dus ook bij speuren en appel zelfs als die daar gewoon uitstaan en alleen bij het buiten worden gebruikt. Dit geld ook voor de prikker overigens.
Alleen op een examen of wedstrijd niet.
Speuren doe ik idd. op de prikker, gezien de snelheid...