Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangenaam

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Aangenaam

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Kangal schreef:Ik ben Kangfan niet, dat weten de moderatoren ook, en ja ik ben een student ik heb nu grote vakantie maar ik blijf in Belgie
Een kangalpup die in een bench in de kelder leeft bij een baas die geen idee heeft wat hij heeft aangeschaft. Verbaast me weer niets dat je Belg bent :mrgreen:

En hoezo, veel regels?
Jij bent diegene die wil dat zijn acht weken jonge pup op vaste tijdstippen zijn behoeftes doet en stopt met bijten.

Edit: typo.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 03 aug 2015 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Yeah! Een Kangalpup die vooral geen grenzen krijgt, maar vooral vrijheid. Dat zal een leuk, sociaal beest worden zonder ook maar enig gevaar voor de omgeving :devil:
Nee, jij weet overduidelijk niet wat je in huis hebt gehaald en waar een hond behoefte aan heeft
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Kangal schreef:
korthaar schreef:Welkom op het forum.
Kan mij je keus ergens wel voorstellen.
Zeker in vergelijking met andere herders die ik tegenkom, springt de rust en zelfverzekerdheid die de Kangel uitstraalt er toch wel uit.
Ik heb een grijze kangal waarvan het mond en neus gedeelte zwart is, dat zijn echte Kangals want er zijn honden die zeer op een kangal lijken maar geen kangals zijn waardoor er veel oplichters zijn helaas... In Turkije gebeurt dit heel vaak. Ik heb een sympathie op honden die groot worden
Ben je een zwerver? Of sluit je die hond binnen op en denk je dat dat een vrije opvoeding is voor een kangal? Want je roept wat over Belgische en Nederlandse opvoeding terwijl ik niet de indruk krijg dat die hond van jou nu zo vrij leeft. Tenzij je dus een lap grond hebt of een zwerver bent.

Ik zou als ik jou was eens gaan beginnen met die pup. Gewoon eens kijken wat je kan en niet kan voor je allemaal dingen gaat roepen. Want met een pupje van bijna 8 weken kan iedereen wel gaan zeggen dat ze alles prima gaan doen. Hondje kan niks, hoeft niks en moet niks. Als jij nu eens zorgt dat je die kangal over 3 jaar nog steeds hebt, kan laten zien wat een superhond je er van gemaakt hebt en dan eens komt vertellen hoe je dat gedaan hebt? Is dat wat?
Want dit geblaat op voorhand is nogal, uhm, tja.....jammer zeg maar.

Denk dat heel veel mensen zo vooringenomen zijn over hun opvoedcapaciteiten. Maar zolang ze hun eerste pupje in handen hebben neem ik dat niet al te serieus. Als je straks over een paar jaar aan je 2e of 3e kangal begint en dat zijn allemaal superhonden dan pas neem ik je wat serieuzer. En als je dan ook nog aan kan tonen een echte liefhebber te zijn door je honden gewoon te houden als je uit deze levensfase komt en een vrouw met kinderen krijgt verdien je alweer wat meer respect. Kijk, je bent een opgeschoten joch van 20 jaar met een pikverlenger. Dat is wat ik nu zie. Als jij dan de komende jaren laat zien dat je wel serieus bent en je dan pas gaat profileren als een goede hondenbaas en trainer dan denk ik dat mensen heel anders op je reageren.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

We zijn hier trouwens ook gek op puppyfoto's, dus plaats er eens wat?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Whahaha Frolic, je bent wel op dreef :mrgreen: .
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kangal schreef:
malinois schreef:Nog meer systemen???
Kan iemand uitleggen wat t verschil is tussen de Belgische versie en de NLe?
Jullie voeden jullie honden te gedisciplineerd vind ik jullie zouden beter de regels en straffen moeten verminderen vind ik persoonlijk
Lieverd... wanneer heb je mijn honden of mij persoonlijk meegemaakt?
En honden hebben duidelijkheid nodig. Nee is nee, ja is ja en mischien bestaat niet. Gewoon zwart wit. Dat heeft niets met straffen te maken maar met grenzen stellen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens mijn pup van 7.5 weekjes slaapt s nachts lekker door en meldt zich netjes als hij eruit moet... en dat met 2 nachtjes. Investeren in de toekomst heet dat ;)
Geen ongelukjes in huis gehad tot op dit moment... maar ja.. daar moet je wel wat moeite voor doen dus elke sec opletten als ie wakker is... dus ergens zal ik best wat goed doen met mn NL e systeem wat dat ook is... ik heb zo mn eigen systeem nl intuitie en gevoel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O dat vind ik dan ook weer zielig
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Boutje schreef:
-Saskia- schreef:
Kangal schreef:Ik ben Kangfan niet, dat weten de moderatoren ook, en ja ik ben een student ik heb nu grote vakantie maar ik blijf in Belgie
Een kangalpup die in een bench in de kelder leeft bij een baas die geen idee heeft wat hij heeft aangeschaft. Verbaasd me weer niets dat je Belg bent :mrgreen:

En hoezo, veel regels?
Jij bent diegene die wil dat zijn acht weken jonge pup op vaste tijdstippen zijn behoeftes doet en stopt met bijten.
En bedankt he :devil: .

:cry: :engel:

edit: verbaasT met een T dus moet het zijn
Ja vertel eens, hoe heb jij je Shelties opgevoed :hmmm:

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende opvoedsystemen. Als ik even heel hard generaliseer hebben Nederlanders te veel regels en lopen met honden aan een touwtje en Belgen gooien honden zo in de tuin?
En wat ga jij (Kangal) dan anders doen?

Welkom trouwens :mrgreen:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Welkom :F:

Hoelang heb je de pup al en plaatst eens een foto van je pup.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Een kangal zonder regels en sturing, dat word vast de leukste hond van de wereld :cheer: :mann:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

Lizzie. schreef:Welkom :F:

Dankuwel ik heb die pas een week ik zou het anoniem willen houden, bedankt voor uw begrip
Kangal

Lunatic schreef:Een kangal zonder regels en sturing, dat word vast de leukste hond van de wereld :cheer: :mann:
VRIJHEID :S:
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Kijk wat leuk :cheer:

Afbeelding
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Kangal schreef:

Dankuwel ik heb die pas een week ik zou het anoniem willen houden, bedankt voor uw begrip
:LOL: Anoniem :mrgreen:
In dit geval synoniem voor 'ik heb helemaal geen pup'.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Frolic schreef:Moet ik nu al terug in mijn hok :80:
Nee natuurlijk niet! Ik vermaak me prima met je reacties :cool2: .
Kangal

Boutje schreef:
Hilde schreef:
Kangal schreef:

Tja, met een foto van je pup weten wij natuurlijk meteen wie je bent, waar je woont, hoe veel je verdient, waar je werkt en je bankgegevens met visa-code er bij.
Alle begrip voor dus.
Niet daarom, ik heb deze website leren kennen door kennissen dus ze zijn hier ook aanwezig daarom dat ik anoniem wil blijven, bedankt
Kangal

Hilde schreef:
Kangal schreef:

Ik heb een hond ik heb helemaal geen zin om in discussie te gaan met jou over of ik het wel of niet heb. :blah:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kangal schreef:
Hilde schreef:
Kangal schreef:

Ik heb een hond ik heb helemaal geen zin om in discussie te gaan met jou over of ik het wel of niet heb. :blah:
Dan moet je niet op een forum komen en al helemaal niet dit forum... forum is discussie
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Even samengevat: dit is je eerste hond, je hebt m omdat 'ie groot wordt, houdt hem in de kelder (woon je daar zelf ook of zit je hond daar 23u per dag in een bench treurig te zijn?) en je geeft geen kaders aan het beest? Goed idee wel :ok: de asiels moeten ook ergens hun voorraad vandaan krijgen :ok:

Ik heb maar één vraag: waar woon je? Ik heb geen problemen met een straatje om lopen, wel handig als ik ook weet wanneer ik dat moet doen.
Lizzie.
Zeer actief

Kangal schreef:

IK ben ook anoniem op het forum, aan een foto kan ik toch niet zien wie je bent. Dus komt op met schattige puppie foto's :mann:
Vind het opmerkelijk dat je de pup met 6 weken heb gekregen, vind je dat niet een beetje te jong?
Afbeelding
Kangal

[/quote]
Dan moet je niet op een forum komen en al helemaal niet dit forum... forum is discussie[/quote]
Een forum is ook om advies op te vragen en niet om te bewijzen of ik nu wel of niet een kangal heb, kom ga weg want uw mondje staat me niet aan
Kangal

-Lilo- schreef:Even samengevat: dit is je eerste hond, je hebt m omdat 'ie groot wordt, houdt hem in de kelder (woon je daar zelf ook of zit je hond daar 23u per dag in een bench treurig te zijn?) en je geeft geen kaders aan het beest? Goed idee wel :ok: de asiels moeten ook ergens hun voorraad vandaan krijgen :ok:

Ik heb maar één vraag: waar woon je? Ik heb geen problemen met een straatje om lopen, wel handig als ik ook weet wanneer ik dat moet doen.
Kom je mij nu bedreigen? Je bent met de verkeerde bezig vriend :slaap: ik neem jou niet serieus op
Kangal

Lizzie. schreef:
Kangal schreef:

IK ben ook anoniem op het forum, aan een foto kan ik toch niet zien wie je bent. Dus komt op met schattige puppie foto's :mann:
Vind het opmerkelijk dat je de pup met 6 weken heb gekregen, vind je dat niet een beetje te jong?
Laatst gewijzigd door Kangal op 03 aug 2015 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nee, integendeel. -Lilo- dreigt niet. Die wil gewoon weten waar we jouw hond straks tegen het lijf kunnen lopen, zodat we daar een flink eind uit de buurt kunnen blijven.

Overigens is het ook in België verboden om een pup vóór de leeftijd van 7 weken te scheiden van de moeder. Dus als jij jouw pup voor de leeftijd van 7 weken (49 dagen dus) in huis hebt gekregen, zijn zowel zijn fokker als jij fout bezig geweest
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Een forum is ook om advies op te vragen en niet om te bewijzen of ik nu wel of niet een kangal heb, kom ga weg want uw mondje staat me niet aan
Das nou jammer voor je, mij wel... dus doe t er maar mee of je bent altijd zelf vrij om te gaan natuurlijk. Kun je die tijd die je nu onnodig kwijt bent eens aan je kelderhond besteden...
Laatst gewijzigd door malinois op 03 aug 2015 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Kangal schreef:Niet daarom, ik heb deze website leren kennen door kennissen dus ze zijn hier ook aanwezig daarom dat ik anoniem wil blijven, bedankt
Als je een kangal pup hebt en je woont in België en ze hebben je het forum aangewezen is het voor de meeste mensen 1 + 1 = 2.
Kangal schreef:Kom je mij nu bedreigen? Je bent met de verkeerde bezig vriend :slaap: ik neem jou niet serieus op
Ze bedreigt je in de verste verte niet :19: Er staat dat ze voor je wil omlopen omdat ze je niet wil tegenkomen. Het beeld wat je ons nu geeft over je pup en hoe je daar mee omgaat, is voor de meesten genoeg om bang te zijn dat je een verschrikkelijke hond aan het ontwikkelen bent. Vandaar dat omlopen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kangal schreef:
-Lilo- schreef:Even samengevat: dit is je eerste hond, je hebt m omdat 'ie groot wordt, houdt hem in de kelder (woon je daar zelf ook of zit je hond daar 23u per dag in een bench treurig te zijn?) en je geeft geen kaders aan het beest? Goed idee wel :ok: de asiels moeten ook ergens hun voorraad vandaan krijgen :ok:

Kom je mij nu bedreigen? Je bent met de verkeerde bezig vriend :slaap: ik neem jou niet serieus op
Kangal schreef: Een forum is ook om advies op te vragen en niet om te bewijzen of ik nu wel of niet een kangal heb, kom ga weg want uw mondje staat me niet aan

:roll: T gaat weer lekker.

Koop wat goede boeken en ga op cursus.
Kangal

dagmar88 schreef:
Kangal schreef:

Kangal schreef: Een forum is ook om advies op te vragen en niet om te bewijzen of ik nu wel of niet een kangal heb, kom ga weg want uw mondje staat me niet aan
Majah gans gek die andere... :mep:

:roll: T gaat weer lekker.

Koop wat goede boeken en ga op cursus.
Lizzie.
Zeer actief

Kangal schreef:
Lizzie. schreef:
Kangal schreef:

Ik zie dat je de link van je foto alweer weggehaald heb, is toch niks mis mee met dat schattige pupke :I:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”