Tara schreef:S@ndr@ schreef:ik heb het idee dat er weer schromelijk overdreven wordt om iets goed te praten

Ik denk echt van niet. Kattenliefhebbers kunnen het zich soms gewoon echt niet voorstellen dat hun lieveling zoiets op zijn geweten zou kunnen hebben, maar net als dat de overlast in de ene buurt groter is dan in de andere wil de eigen ervaring niet zeggen dat het overdreven is.
Ik woon in een nette buurt, bijtincidenten komen hier eigenlijk gewoon niet voor. Er lopen hier ook geen klapkaken of soortgelijke types, dus ik kan wel van mening zijn dat het allemaal heus wel meevalt omdat ik het zelf nooit bij de hand heb, maar voor iemand die in een andere buurt woont kan de overlast wel degelijk heel reëel zijn.
Met kattenoverlast zal dat niet anders zijn. Ik heb hier nooit katten in de tuin, of nou ja... Laatst zat er eentje, maar die is vakkundig de tuin uitgewerkt door de honden. Maar bij mijn vader in de tuin is het één grote kattenbak onderhand.
Er is wel degelijk sprake van overlast op veel plekken, en als je alleen maar kunt toekijken hoe je tuin wordt vermaakt tot kattenbak of hoe je volière of vijver achter elkaar leegsterft... Ook al keur ik het af, ik kan me echt voorstellen dat mensen uit wanhoop rare dingen gaan doen.
Nee maar overlast beleeft iedereen anders uiteraard.
Jouw buren vragen jou je honden ergens anders te laten plassen ,kennelijk omdat hun dat als overlast ervaren.
Jij vindt van niet ,terecht overigens hoor naar mijn mening , dus wat mij betreft is het op geen enkele wijze goed te praten als hun een luchtbuks pakken om hun punt kracht bij te zetten.
Niet iedere kat die buiten los loopt is een kat met een baasje die ,zoals het hier altijd gesteld wordt, zijn kat iedere dag naar buiten schopt.
Er zijn wilde katten , er zijn vossen er zijn reigers die het ook op je vogels, konijnen en vissen kunnen hebben voorzien.
Als ik dieren buiten hield zou ik sowieso zorgen dat die veilig waren ,niet enkel voor katten.
En ja er zal inderdaad ook wel overlast zijn door katten dat geloof ik wel , maar goed ik trap ook weleens in de hondenpoep en mijn kinderen zijn in het verleden ook weleens met poep aan hun kleding thuis gekomen van het buiten spelen.
Dat heb je nu eenmaal in een land waarin we hutje op mutje wonen.