Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat dood geschoten met windbuks.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Kat dood geschoten met windbuks.

Ongelezen bericht door iones »

nyckle schreef:
Gollum schreef:In ieder geval denk ik dat er een behoorlijk verschil zit tussen toegestane jacht van mensen en katten die jagen :mann:
Alleen al in het aantal wat jaagt. Grove gok hoor :mrgreen:
Ik denk dat de Italiaanse jager jaloers op de kat zou zijn.....
Hoezo de Italiaanse jager? Die gaan gekleed als Rambo en schieten op alles wat los en vast zit. Een jachtvergunning heb je daar zo. Jachtvergunningen leveren daar nog altijd meer op dan de boetes die Italie aan Europa moet betalen door de overschrijdingen. Die jagers daar hoeven niet jaloers te zijn op katten.
kooi schreef:
Dat komt je sigarenrook ook en het gekrijs van je kinderen...
Kinderen hebben niet te krijsen. Die moeten gewoon opgevoed worden. Dat ze luidruchtig zijn in hun spel is iets van kinderen, dat is tot daar aan toe. Maar krijsen is nergens voor nodig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

nyckle schreef:
kooi schreef:
iones schreef:Het waarom, daar ben ik nieuwsgierig naar. Was de dader een doodordinaire etter die katten haat en voor de leut op ze schiet? Of is het iemand die al een tijd baalt doordat andermans katten hem overlast bezorgt, en geen een kattenbezitter bereid is om daar iets aan te doen?

Ik vind het platteland ook voor dieren. Daar is ruimte, daar moet mogelijkheid zijn om vrij te zijn. In de stad, in de bebouwde kom, waar iedereen hutje mutje zit wordt het iets anders.
Dan komt je dier sneller in iemand anders´ ruimte.
Dat komt je sigarenrook ook en het gekrijs van je kinderen...

@ Tara: niks stoken. Ik ben ervan overtuigd dat de mens de grootste faunavervalser is en de jager daarvan weer het superlatief. Ik snap dat je dat niet graag leest, maar dat doet niets af van mijn overtuiging.
Kom met een reden waarom een jager nu net superlatief is volgens jou. Misschien snap ik dan iets van je overtuiging.
Begin eerst eens je eigen motieven onder de loep te nemen waarom je jaagt? Stuit je vast vanzelf op het antwoord.
iones
Zeer actief

kooi schreef: Begin eerst eens je eigen motieven onder de loep te nemen waarom je jaagt? Stuit je vast vanzelf op het antwoord.
Waarschijnlijk uit liefde voor de natuur, in stand houding wild ten opzichte van ruimte en voedsel.

Ik heb wel eens overwogen om mijn jachtakte te gaan halen. Omdat dit eigenlijk de beste manier is om aan eerlijk vlees te komen. Eerlijk in de zin van naar de dieren zelf toe. Wild heeft een behoorlijk leven gehad en voor hun dood veel minder stress ervaren dan zelfs het vlees uit de biologische industrie. Om over de bio industrie maar niet te praten.
Maar ik kan niet doden, het staat me tegen.

Bij de jacht heb je maximale quotums, gebaseerd op tellingen.

Volgens mij doen katten daar niet aan. Ook eten die hun prooi lang niet altijd op, tenzij ze er echt van moeten leven omdat ze niemands huisdier zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

iones schreef:
kooi schreef: Begin eerst eens je eigen motieven onder de loep te nemen waarom je jaagt? Stuit je vast vanzelf op het antwoord.
Waarschijnlijk uit liefde voor de natuur, in stand houding wild ten opzichte van ruimte en voedsel.

Ik heb wel eens overwogen om mijn jachtakte te gaan halen. Omdat dit eigenlijk de beste manier is om aan eerlijk vlees te komen. Eerlijk in de zin van naar de dieren zelf toe. Wild heeft een behoorlijk leven gehad en voor hun dood veel minder stress ervaren dan zelfs het vlees uit de biologische industrie. Om over de bio industrie maar niet te praten.

Volgens mij doen katten daar niet aan. Ook eten die hun prooi lang niet altijd op, tenzij ze er echt van moeten leven omdat ze niemands huisdier zijn.
Zeker nog nooit gehoord over de chronische angst en permanente stress welke de dieren op b.v. de Veluwe t.g.v. de jacht ondervinden.
iones
Zeer actief

korthaar schreef:
Zeker nog nooit gehoord over de chronische angst en permanente stress welke de dieren op b.v. de Veluwe t.g.v. de jacht ondervinden.
Nee, nooit! Lijkt me ook stug. Daar de jacht maar beperkt is op jaarbasis en jagers niet alle dagen lopen te jagen, hooguit 1x per week gedurende 3 maanden.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

korthaar schreef:
iones schreef:

Ik denk, dat die denkbeeldige stress tussen jou oren bevind.
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:
korthaar schreef:
iones schreef:

Ik denk, dat die denkbeeldige stress tussen jou oren bevind.

http://www.kippenmoord.nl/documenten/14 ... erming.pdf
iones
Zeer actief

Varkens die met stroomstoten de vrachtwagen in gedreven worden, en dan in een benauwde ruimte terecht komen die ze vervoert, en dan moeten ze er weer uit, etc... ervaren vast veel meer stress.

Een konijn of een haas is gewend alert te zijn. Overal dreigt ervaar. Maar ik denk dat ze daarmee om kunnen gaan, het is deel van hun leven. En denken ze dat er gevaar is, dan rennen ze gewoon weg en dan is het klaar.
nyckle
Zeer actief

Ik denk, dat Iones al een aardig eind onder woorden heeft gebracht, waarom ik jaag.

Ik kan niet in jouw bol kijken, Kooi. Ik kan niet helpen dat ik jou niet begrijp, zonder enige uitleg of motief voor jouw denken.
iones
Zeer actief

Kom je nu dáár mee aanzetten? Een heel verhaal waaruit wij een conclusie moeten trekken? Ik denk ten eerste dat dit verhaal gekleurd is, verteld vanuit bepaald perspectief.
Ten tweede zou je kunnen stellen dat wild überhaupt de aanwezigheid van mensen als stressvol ervaart, en dus niet alleen de aanwezigheid van jagers. Dan zou je dus iedereen moeten weren op de Veluwe. Er bestaan wel rustgebieden, die mag je niet betreden.
nyckle
Zeer actief

iones schreef:
Kom je nu dáár mee aanzetten? Een heel verhaal waaruit wij een conclusie moeten trekken? Ik denk ten eerste dat dit verhaal gekleurd is, verteld vanuit bepaald perspectief.
Ten tweede zou je kunnen stellen dat wild überhaupt de aanwezigheid van mensen als stressvol ervaart, en dus niet alleen de aanwezigheid van jagers. Dan zou je dus iedereen moeten weren op de Veluwe. Er bestaan wel rustgebieden, die mag je niet betreden.
Ik zou loslopende honden en katten er ook bij willen tellen.
nyckle
Zeer actief

Ik denk eigenlijk, dat Kooi het loslaten lopen van haar katten wil rechtvaardigen, door de jagers als superlatiefste faunavervalsers aan te wijzen. De reden mag ik dan weer bedenken, door bij mezelf na te gaan waarom ik jaag.

Zo heb ik het begrepen. Als het niet zo is hoor ik het wel.
iones
Zeer actief

nyckle schreef: Ik zou loslopende honden en katten er ook bij willen tellen.
Alleen katten mogen het. Aldus Kooi.
nyckle
Zeer actief

Het lijkt er wel op, iones. Ja, en Kooi heeft slechte ervaringen met o.a. jagers.
Maar dat kan ik weer niet helpen. :engel:
iones
Zeer actief

nyckle schreef:Het lijkt er wel op, iones. Ja, en Kooi heeft slechte ervaringen met o.a. jagers.
Maar dat kan ik weer niet helpen. :engel:
Maar zo zijn er ook weer een hele hoop mensen die slechte ervaringen hebben met katten. Kan Kooi op haar beurt natuurlijk ook weer niet helpen. :mrgreen:

Ik ben geen kattenhater. Katten moeten op bepaalde plaatsen los kunnen lopen. Maar daar waar ze overlast bezorgen vind ik het niet kunnen.
En ik haat ook geen jagers, kan er over het algemeen goed mee opschieten en heb zelf wel eens wild gegeten en dat beviel echt heel goed. Ik veroordeelde de jacht vroeger ook. Maar ik leef op het platteland en sta overal dichterbij. Ik ken jagers persoonlijk en ook hun beweegredenen. Ik weet dat er dierenliefhebbers tussen zitten. Ik weet dat er ook rotte appels tussen zitten maar dat is een minderheid. Die vind je altijd overal.

Ik hou echter weer niet van de trofeeën jacht. Dat is nodeloos doden, vaak ook nog van prachtige dieren die in het voortbestaan bedreigd worden.
nyckle
Zeer actief

Ik heb een hekel aan mensen die hun luchtbuksje uitproberen op dieren. Buiten dat het geval vaak veel te licht is om een dier te doden, vind ik het immoreel. Ook al loopt, piest, schijt het dier je tuin vol. Je hebt gewoon van andermans dieren af te blijven.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Absoluut immoreel, maar als hij niet alleen je tuin vol loopt, piest, schijt, maar ook nog eens een vogel per dag in je voliere de dood in jaagt? Hoe staat dat in verhouding met van andermans dieren afblijven? Ik keur het schieten niet goed, maar dat sommige mensen met dieren in hun eigen tuin op een keer er echt kotsbeu van worden als er weer eigen dieren dood zijn door andermans huisdieren en daar buitenproportionele maatregelen op nemen, daar kan ik met mijn gedachten wel bij, zelfs al keur ik het af.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Domor schreef:Absoluut immoreel, maar als hij niet alleen je tuin vol loopt, piest, schijt, maar ook nog eens een vogel per dag in je voliere de dood in jaagt? Hoe staat dat in verhouding met van andermans dieren afblijven? Ik keur het schieten niet goed, maar dat sommige mensen met dieren in hun eigen tuin op een keer er echt kotsbeu van worden als er weer eigen dieren dood zijn door andermans huisdieren en daar buitenproportionele maatregelen op nemen, daar kan ik met mijn gedachten wel bij, zelfs al keur ik het af.
Ik vind het toch super vreemd, mijn vader heeft altijd volieres gehad, nog never nooit 1 vogel dood door katten, en wat de overlast in de tuin betreft, ik ben niet zo`n tuinder, maar als ik eens bezig ben, ik kom het niet tegen hoor........ misschien als je dagelijks door de tuin heen wroet dat je het gaat vinden maar ik zou het niet kunnen heugen... ik heb het idee dat er weer schromelijk overdreven wordt om iets goed te praten :H:
nyckle
Zeer actief

Het "rare" is, als je zelf katten hebt, heb je weinig last van andere katten.
Ik heb zelden katten in de tuin. Toch kom ik 's nachts katten tegen, die ik overdag nog nooit heb gezien.

Afbeelding
zoals deze vannacht. Welke dierenvriend is zo aardig om dit beest bij nacht en ottij op pad te sturen?
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Ik vind het toch super vreemd, mijn vader heeft altijd volieres gehad, nog never nooit 1 vogel dood door katten, en wat de overlast in de tuin betreft, ik ben niet zo`n tuinder, maar als ik eens bezig ben, ik kom het niet tegen hoor........ misschien als je dagelijks door de tuin heen wroet dat je het gaat vinden maar ik zou het niet kunnen heugen... ik heb het idee dat er weer schromelijk overdreven wordt om iets goed te praten :H:
Ik ken dus wel iemand waar ze vroeger vollieres hadden. Ze hielden duiven en ze kweekten kanaries. En daar kwamen wel degelijk katten de vogels belagen.
En vroegere buren met hun rosella´s hadden er ook last van. Die katten sprongen tegen de tralies en die vogels kregen een hartstilstand van de schrik.

En er bestaan echt mensen die een hobby maken van hun siertuin of groententuin, en waar katten de boel omspaaien en in kakken.

Ik begrijp de frustratie van die mensen wel als ze uiteindelijk naar extreme middelen grijpen, maar ik praat het ook nog niet goed. Ik zocht een andere oplossing. Dieren weten niet beter en die zouden niet mogen boeten voor de laksheid van hun eigenaren.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ben zelf wel een cavia verloren aan een kat, maar de kippen zijn altijd beschermd door de haan, wel een keer een knokpartij tussen een haan en een kat gezien vanuit het bovenraam. De haan, 2.8kg, won. Van die haan heb ik ook nog een litteken op mijn been staan, door mijn broek heen zo scherp waren zijn sporen.

Als kind kwam ik zat stront tegen in onze speelhoek van de tuin. Grote berg zand en stukken aarde was voor ons geweldig leuk, maar voor de katten ook. De (makkelijke) moestuin stonden prikkers in i.v.m. waar ik de zaden had gestopt dus daar had ik er geen last van gelukkig. Mijn zus heeft stukken grind in haar (verder bestraatte) tuin, daar werd, totdat ze de afscheiding tot 1.80m katdicht had gemaakt, ook dagelijks meerdere malen in gepoept.

Met volières heb ik zelf geen ervaring maar wel geklaag gehoord van mensen met volières dat er weer eens een vogel (in de volière) gesloopt was door een kat. Ik ben niet zo van de kleine vogeltjes.
Laatst gewijzigd door Domor op 06 okt 2015 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:Het "rare" is, als je zelf katten hebt, heb je weinig last van andere katten.
Ik heb zelden katten in de tuin. Toch kom ik 's nachts katten tegen, die ik overdag nog nooit heb gezien.

Afbeelding
zoals deze vannacht. Welke dierenvriend is zo aardig om dit beest bij nacht en ottij op pad te sturen?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:ik heb het idee dat er weer schromelijk overdreven wordt om iets goed te praten :H:
Ik denk echt van niet. Kattenliefhebbers kunnen het zich soms gewoon echt niet voorstellen dat hun lieveling zoiets op zijn geweten zou kunnen hebben, maar net als dat de overlast in de ene buurt groter is dan in de andere wil de eigen ervaring niet zeggen dat het overdreven is.
Ik woon in een nette buurt, bijtincidenten komen hier eigenlijk gewoon niet voor. Er lopen hier ook geen klapkaken of soortgelijke types, dus ik kan wel van mening zijn dat het allemaal heus wel meevalt omdat ik het zelf nooit bij de hand heb, maar voor iemand die in een andere buurt woont kan de overlast wel degelijk heel reëel zijn.
Met kattenoverlast zal dat niet anders zijn. Ik heb hier nooit katten in de tuin, of nou ja... Laatst zat er eentje, maar die is vakkundig de tuin uitgewerkt door de honden. Maar bij mijn vader in de tuin is het één grote kattenbak onderhand.
Er is wel degelijk sprake van overlast op veel plekken, en als je alleen maar kunt toekijken hoe je tuin wordt vermaakt tot kattenbak of hoe je volière of vijver achter elkaar leegsterft... Ook al keur ik het af, ik kan me echt voorstellen dat mensen uit wanhoop rare dingen gaan doen.
Dat dus.
Kan mij er wel iets bij voorstellen dat iemand het zat word en zo'n klotekreng wat zijn vijver leeg hengeld een schot hagel geeft. Of zijn hond erop af stuurd.
Vrienden van mij hadden steeds buurtkatten die bij hun binnen de boel onder kwamen schijten en zeiken en die eigenaren van jaag maar weg hoor of geef hem maar een trap.Ja want binnenhouden of op eigen erf houden konden ze niet . Vriendin had er steeds 1 binnen zitten die haar aanviel , kon het baasje ook niets aan doen want zo hadden hun hem ook maar gekregen.
Niet mijn idee hoor om zo'n beest wat aan te doen maar ben soms nog meer met de veiligheid bezig van de buurkatten dat mijn honden op mijn eigen erf ze niets aandoen dan de buureigenaren zelf .
Als je je kat de straat op sodemieterd geef je ook de zorg en verantwoordelijkheid aan iemand anders en maak je er publiek bezit van , doe je bij je honden ook niet.
Ga ook geen zwerfhondje aanschaffen om hem daarna op straat te flikkeren omdat hij het zo gewend is en leuk is voor dat beest die vrijheid . Dat hij het konijn of cavia uit zijn hok vreet van de buren moet ook maar kunnen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

O jawel hoor, ik kan me prima voorstellen dat mensen een obsessie krijgen van minder, vooral heel veel aandacht besteden aan het negatieve en je bent al aardig onderweg :wink: een buks pakken is natuurlijk een logisch gevolg :wink: de volgende keer dat ik mijn vervelende buurman zie zal ik eens kijken hoe dat werkt..... :engel:
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

S@ndr@ schreef: ik heb het idee dat er weer schromelijk overdreven wordt om iets goed te praten :H:
Nee, er wordt niet overdreven. Mensen die hun katten gewoon los laten lopen doen juist graag alsof hun poekie niets doet en mensen waar de boel ondergezeken en gescheten wordt zijn maar zeikers. Dit jaar ik weet niet hoeveel dooie vogels in mijn tuin gevonden, mijn moestuin moet een net overheen anders worden alle zaadjes en jonge plantjes vernield, mijn achterdeur stonk continu naar kattenpis, een kat heeft een hor gresloopt om binnen te komen en op ons bed gezeken en een van mijn konijnen verloren aan een buurkat. Ik ben gek op katten, ik wens alleen geen last te hebben van andermans katten in mijn tuin. Zoveel is dat niet gevraagd lijkt me.

O nee, wacht ik moet gewoon geen aandacht besteden aan mijn ondergezeken bed of deur, dan gaat de stank vanzelf weg natuurlijk. :idea:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:ik heb het idee dat er weer schromelijk overdreven wordt om iets goed te praten :H:
Ik denk echt van niet. Kattenliefhebbers kunnen het zich soms gewoon echt niet voorstellen dat hun lieveling zoiets op zijn geweten zou kunnen hebben, maar net als dat de overlast in de ene buurt groter is dan in de andere wil de eigen ervaring niet zeggen dat het overdreven is.
Ik woon in een nette buurt, bijtincidenten komen hier eigenlijk gewoon niet voor. Er lopen hier ook geen klapkaken of soortgelijke types, dus ik kan wel van mening zijn dat het allemaal heus wel meevalt omdat ik het zelf nooit bij de hand heb, maar voor iemand die in een andere buurt woont kan de overlast wel degelijk heel reëel zijn.
Met kattenoverlast zal dat niet anders zijn. Ik heb hier nooit katten in de tuin, of nou ja... Laatst zat er eentje, maar die is vakkundig de tuin uitgewerkt door de honden. Maar bij mijn vader in de tuin is het één grote kattenbak onderhand.
Er is wel degelijk sprake van overlast op veel plekken, en als je alleen maar kunt toekijken hoe je tuin wordt vermaakt tot kattenbak of hoe je volière of vijver achter elkaar leegsterft... Ook al keur ik het af, ik kan me echt voorstellen dat mensen uit wanhoop rare dingen gaan doen.
Nee maar overlast beleeft iedereen anders uiteraard.
Jouw buren vragen jou je honden ergens anders te laten plassen ,kennelijk omdat hun dat als overlast ervaren.
Jij vindt van niet ,terecht overigens hoor naar mijn mening , dus wat mij betreft is het op geen enkele wijze goed te praten als hun een luchtbuks pakken om hun punt kracht bij te zetten.
Niet iedere kat die buiten los loopt is een kat met een baasje die ,zoals het hier altijd gesteld wordt, zijn kat iedere dag naar buiten schopt.
Er zijn wilde katten , er zijn vossen er zijn reigers die het ook op je vogels, konijnen en vissen kunnen hebben voorzien.
Als ik dieren buiten hield zou ik sowieso zorgen dat die veilig waren ,niet enkel voor katten.
En ja er zal inderdaad ook wel overlast zijn door katten dat geloof ik wel , maar goed ik trap ook weleens in de hondenpoep en mijn kinderen zijn in het verleden ook weleens met poep aan hun kleding thuis gekomen van het buiten spelen.
Dat heb je nu eenmaal in een land waarin we hutje op mutje wonen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Hoe is het dan in godsnaam mogelijk der er mensen zijn die het hemeltergend vinden en dat er ook mensen zijn die er nul last van hebben . ga me nu niet vertellen dat daar geen katten zijn want die zijn overal en altijd al geweest :wink: , hee maar t ligt gewoon aan de katten natuurlijk.
Ik snap het best hoor , echt wel :wink:
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

S@ndr@ schreef:Hoe is het dan in godsnaam mogelijk der er mensen zijn die het hemeltergend vinden en dat er ook mensen zijn die er nul last van hebben . ga me nu niet vertellen dat daar geen katten zijn want die zijn overal en altijd al geweest :wink: , hee maar t ligt gewoon aan de katten natuurlijk.
Ik snap het best hoor , echt wel :wink:
Nou dat is heel simpel. Mijn andere buurman heeft bijvoorbeeld een betegelde tuin en dus geen vogels in zijn tuin en geen beschutte plekjes die katten zo fijn vinden. Dus hij vind geen dode vogels in zijn tuin en geen drollen in een moestuin. Dus hij heeft inderdaad geen last van katten. Wij hebben zelf katten en dat is vermoedelijk de reden dat buurtkatten het nodig vinden om tegen mijn achterdeur te zeiken.

Kijk, ik snap het wel dat niet alle katten die altijd buiten zijn geweest binnen gehouden kunnen worden, zelfs met de tuin erbij zijn er katten die nog meer ruimte nodig hebben. En het is handig want er hoeft geen kattenbak bijgehouden te worden of voor vermaak gezorgt te worden, dat kan dan allemaal buiten. Maar het is jouw keuze geweest om je kat niet van begin af aan op eigen terrein te houden of voor een ras te kiezen die tevreden is met minder ruimte en daar hoeft een ander zijn huisdieren niet door te verliezen of in de stank van te zitten.
S@ndr@
Zeer actief

ow ja best wel, mijn katten zijn snachts op de dijk, maar er staat evengoed een katten bak hoor, gewoon wel en ik moet hem regelmatig verschonen dus ze doen meer dan de helft binnen, maar goed, we hebben hier dan ook een klei grondje :wink:
gewoon er maar van uit gaan dat mensen geen katten bak hebben staan is ook al weer zoiets, he het kan ze niet schelen want de kat loopt buiten, heel simpel :19:
nyckle
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ow ja best wel, mijn katten zijn snachts op de dijk, maar er staat evengoed een katten bak hoor, gewoon wel en ik moet hem regelmatig verschonen dus ze doen meer dan de helft binnen, maar goed, we hebben hier dan ook een klei grondje :wink:
gewoon er maar van uit gaan dat mensen geen katten bak hebben staan is ook al weer zoiets, he het kan ze niet schelen want de kat loopt buiten, heel simpel :19:
Mat andere woorden, je laat je katten willens en wetens stropen. Katten hebben de nare gewoonte, ook al hebben ze hun buik vol, ze gewoon doorgaan met jagen.

Nu denk ik, dat je het heel diervriendelijk bedoel, maar is deze gang van zaken wel zo vriendelijk? Bovendien, breng jij je dieren in gevaar. Plus de weggebruikers die het nodig vinden om voor jou kat te remmen. Waar ben jij dan om de schade die jou kat heeft veroorzaakt te vergoeden. ( Het staat er al heb ik het voor jou persoonlijk bedoeld, maar er zijn heel veel kattenliefhebbers die precies zo denken als jij. Trek het je dus niet persoonlijk aan).
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”