Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat dood geschoten met windbuks.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Kat dood geschoten met windbuks.

Ongelezen bericht door iones »

kooi schreef:
iones schreef:
kooi schreef:
Ik probeer aan te tonen dat er veel soorten roofdieren zijn die jagen, schijten en ziekte verwekkers zijn.
Buizerds, valken, reigers, snoeken, karpers, ratten, vossen, marters you name them.
Deze dieren zijn niet in het bezit van iemand. Dus die jagen.
Wanneer een dier in het bezit is van iemand, spreekt men van stropen. Omdat de bezitter verantwoordelijk is voor wat dat dier aanricht. Dit is niet alleen zo met stropen/jagen, dit gaat ook in het geval van aanrichten van schade. Ook een kattenbezitter is aansprakelijk wanneer zijn kat schade aanricht. En evenzo spreek je dus bij katten van stropen ipv jagen.
Dat honden niet mogen jagen vind jij heel normaal. En als honden neospora in een weiland zouden inbrengen, vind jij de hondeneigenaar vast asociaal. Maar voor een katteneigenaar vind je het ineens anders. Raar. Zouden katteneigenaren allemaal koningin zijn?
kooi schreef: Het enige verschil is dat katten vaak een eigenaar hebben. En daar kun je dus tegen aanzeiken till kingdom come, maar het is zo krom als een hoepel. En dat blijft het. Die andere roofdieren zullen blijven jagen no matter what. daar valt niets recht aan te praten. Als alles gezegd is en gedaan vind jij nota bene zelf dat de mens de echte vijand is van de natuur. Alleen omdat wij de kat in bezit hebben genomen mag hij opeens niet meer jagen?.
Precies! Omdat de kat in bezit is, hóeft hij ook niet meer te jagen. Hij krijgt eten. Roofdieren jagen enkel en alleen om in leven te blijven. Een huiskat hoeft dat niet.
Natuurlijk kun je een kat dat niet uitleggen. Daarom moet je hem bij je houden. Je moet je hond ook bij je houden, die mag ook niet jagen. Het is heel simpel. Voor iedereen gelden dezelfde regels. Waarom voor jullie katteneigenaren dan niet? Omdat jullie de koningin zijn?
kooi schreef: De enige echte stroper is de mens, die weet dat die jaagt, die doet dat bewust en is zich bewust van de pijn die hij veroorzaakt, het leven dat hij beëindigt. Een jager met een vergunning is daarom in mijn persoonlijke beleving, de echte stroper. Zijn jagen voor het beheer van de fauna zou nooit nodig zijn geweest als we niet een aantal echte roofdieren hadden uitgeroeid of hun territoria hadden bezet. Met onze huizen en onze tuintjes met hekjes eromheen, die zeggen: verboden voor een dier dat dit niet kan lezen.

En wie is wij?
Zijn jullie de koningin?
Dus jij bent vegetarier? Want uit deze woorden proef ik dat jij vlees eten veroordeelt en dat de mens best zonder het eten van vlees kan. Op zich kan ik dat respecteren.
Want waarom wel vlees eten uit de bioindustrie, maar niet uit de jacht? Vlees uit de jacht is doorgaans een stuk diervriendelijker.
Het klopt dat de mens de habitat van dieren ingepikt heeft en alles naar zijn egoïstische hand gezet heeft. Maar ben jij niet een van de velen die mensen belangrijker vindt dan dieren? Dan zou jij hier toch geen problemen mee moeten hebben.
Jouw vooronderstellingen en (voor-)oordelen schieten zo alle kanten op, behalve in de richting van kant of wal, daar kan ik geen chocola van maken. Ik ga hier dan ook verder geen uiteenzettingen doen, behalve dit: jij had het over wij. Als in majesteitelijk meervoud, ik niet. :lees:
Je hebt gewoon geen tegenargumenten.
Logisch dat je er geen chocola van kunt maken. Jammer eigenlijk voor je want chocola is heel lekker.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Het klopt dat de mens de habitat van dieren ingepikt heeft en alles naar zijn egoïstische hand gezet heeft. Maar ben jij niet een van de velen die mensen belangrijker vindt dan dieren? Dan zou jij hier toch geen problemen mee moeten hebben.
Tegenargument: zelfs als je mensen belangrijker vindt dan dieren is dat een probleem: we gaan hierdoor naar de kloten.
Zelfs als je mensen belangrijker vindt dan dieren, dan nog kun je er problemen mee hebben, dat wordt daardoor niet uitgesloten, het zijn geen tegenstellingen. Als je mensen belangrijker vindt, zegt dat nog niet dat je het welzijn van dieren dus onbelangrijk vindt. Kortom, je raakt hier kant nog wal.
kooi
Zeer actief

Cleva schreef:Ik heb rechten voor dieren hoog in het vaandel maar ik vind niet dat het bestrijden van zwervende katten daar haaks op staat.
Allereerst vind ik dat zwerfkatten een meelijwekkend bestaan lijden.
Zelfs vangen, castreren en weer uitzetten doet daar niets aan. Alleen maar vangen nog veel minder. Waar laat je ze dan? En dat is allemaal vangen, dat lukt helemaal niet met echte zwerfkatten.
Die mijde namelijk alles wat ze niet kennen, in de eerste plaats vangkooien maar zeker ook bebouwing.
Zo'n maartkitten dat geboren is onder een paasvuurstapel of in een dichte heg gaat echt niet meer in een stal wonen als het in November begint te regenen. Daar zijn mensen, lawaai en andere katten.
Aan het eind van de winter is hij waarschijnlijk nat en onderkoeld gestorven. Er zijn er een paar van dat nest die het tegen alle waarschijnlijkheid in toch redden maar de meeste kittens redden het niet.

Vorig jaar zat hier een prachtige kater in het veld. Een ferme kerel met siamese aftekeningen. Het arme dier had een gebroken achterpoot maar was nog steeds niet te vangen. Hij heeft 2 maanden rond gestrompeld voor hij verdween. Zieke kittens. Tientallen dode katten naast de wegen. Maar zelfs ook de schuwe cyperse van verderop. Die heb ik al een tijd niet meer gezien maar ook als ze nog wel leeft is het een rotleven dat zichzelf niet waard is.
Ik vind een goed schot van een jager alleen maar een zegen voor een kat zonder onderkomen.

Ik ben dol op katten maar katten hebben comfort nodig. Ze hebben behoeften waar ze niet zonder kunnen. Mentaal niet maar ook fysiek niet. Een veilig onderkomen is de belangrijkste. Een kat moet droog en betrekkelijk warm kunnen vertoeven. Dat heeft een zwerfkat meestal niet eens.
Zonder veilige plek blijft een kat altijd alert en dat is een langzame, gespannen dood.
Dan is een goed schot een zegen.

Daarnaast zijn er de rechten van de andere dieren. Katten klimmen in bomen, zijn geweldige sluipers en net zo opportunistisch als honden.
Die maken in kort tempo je kippenkuikens af, vreten daarna de eieren van de lokale regenwulp op en maken daarna gehakt van de net uit de kamperfoelie gevlogen appelvinkenjongen en rugstreeppadden. Ze vreten alles op wat ze tegenkomen.
Zolang er katten rondlopen heeft biodiversiteit geen kans.
Ik heb absoluut geen hekel aan katten. Verre van zelfs maar ze maken echt alles kapot.

Ik ben als een kind zo blij met een kwartiertje knuffelen met de siamees van mijn vriend. Er gaat niets boven een tevreden kat.
En juist daarom zie ik de van god vergeten zielen in het veld liever dood dan levend. Een zwerfkattenbestaan is voor de kat alleen maar naar èn schadelijk voor de omgeving. Een lose-losescenario, als het u belieft.
Dit vind ik een nuttige bijdrage!
Bedankt :E:
kooi
Zeer actief

Tara schreef:En laat Cleva nou toch inhoudelijk precies hetzelfde zeggen als al die anderen waar je zo tegen ageert. :U:
Dat lijkt me niet, hij verklaart de huiskat niet tot volksvijand nr 1.
En ik vind dat je wat overdrijft door te stellen dat ik 'zo ageer'. Het is eerder andersom.
Mijn stellingen zijn eenvoudig:

Mensen met honden moeten niet zeuren over overlast, die hebben boter op hun hoofd.
Jagers moeten niet zeuren over stropen, die hebben boter op hun hoofd.
Ik ben niet tegen de jacht als noodzakelijk kwaad, noch tegen het eten van jachtvlees.
Ik heb moeite met het idee jachtlust, het plezier hebben in het doden an sich en dan de noodzaak als excuus gebruiken.
De echte jager tot stroper verklaren.
De mens is de grote vernietiger van de natuur en ook verantwoordelijk voor het verschijnsel zwerfkat. en het overschot aan herten.
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Tegenargument: zelfs als je mensen belangrijker vindt dan dieren is dat een probleem: we gaan hierdoor naar de kloten.
Zelfs als je mensen belangrijker vindt dan dieren, dan nog kun je er problemen mee hebben, dat wordt daardoor niet uitgesloten, het zijn geen tegenstellingen. Als je mensen belangrijker vindt, zegt dat nog niet dat je het welzijn van dieren dus onbelangrijk vindt. Kortom, je raakt hier kant nog wal.
Alleen het bovenste ben ik mee eens. Wat je daarnaast zegt, vind ik een beetje over komen zoals het in je straatje past. Dieren moeten in andere topics wijken, maar de eigen geliefde huispoes niet. Over boter op het hoofd gesproken. En VEUL boter.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

De katten moordenaars maken nogal wat emoties los:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationa ... spartanntp

Jammer dat men de onvrede niet gewoon aangeeft bij instanties, welke opkomen voor het dierenwelzijn.
iones
Zeer actief

Dan nóg.

Je mag niet op iemands huisdieren schieten. Maar op de katten van mijn dierenarts wordt nog volop geschoten. Ik weet niet hoeveel ze er al versleten heeft afgelopen jaar. En ze vermoedt wel wie, maar ze kan het niet bewijzen, en dát maakt dat jagers dus hun gang kunnen gaan. Want ze komen er mee weg.

Dus verbieden heeft geen zin. Ze doen het toch en niemand hoort of ziet iets, en mocht dat wel zo zijn, dan is zo´n jager pleite omdat hij verdomde goed weet dat het niet mag.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

iones schreef: Jouw buren zijn gek met katten. Maar als jouw buren gek waren geweest met vogels in een volliere, of moestuin of siertuin liefhebbers dan hadden we wellicht wat minder gek geweest met jouw katten. Waren ze dan onverdraagzaam geweest?

Hier loopt ook een zwartwitte poes rond sindskort. Aan de kant van onze buren. Daar is die kat niet van, want die buren houden absoluut niet van katten. Ik hoop dat mijn honden die kat niet te pakken krijgen. En van mij mag ze daar blijven. Ze stoort hier echt niet en ze maakt niets kapot.
Nee hoor. Dan had ik me wel de moeite genomen om een draad over m'n schutting te spannen. Maar dan had ik het ook niet gepikt dat hij op zulke onchristelijke tijden gaat klussen :ok: Dan doet hij dat maar mooi 3 uur later. M'n katten houden van hun buiten en vrijheid, waarom inperken als het niet nodig is.

Voor diezelfde reden zou ik geen vogel willen. Ik zou 'm continue uit z'n kooi willen laten zodat hij z'n vleugels kan gebruiken. En dat zou poep in het gordijn/op de vloer betekenen, waar ik helemaal geen trek in heb. M'n katten hebben al 2 cq. 10 jaar een topleventje. Komen elke avond tevreden binnen en spinnen zich dan een slag in de rondte. Toen ik opa-kat na een bijtincident een maandje binnen hield, ging hij zich helemaal afzonderen en werd doodongelukkig. Dus daar kies ik niet voor als het niet nodig is.
korthaar
Zeer actief

iones schreef:Dan nóg.

Je mag niet op iemands huisdieren schieten. Maar op de katten van mijn dierenarts wordt nog volop geschoten. Ik weet niet hoeveel ze er al versleten heeft afgelopen jaar. En ze vermoedt wel wie, maar ze kan het niet bewijzen, en dát maakt dat jagers dus hun gang kunnen gaan. Want ze komen er mee weg.

Dus verbieden heeft geen zin. Ze doen het toch en niemand hoort of ziet iets, en mocht dat wel zo zijn, dan is zo´n jager pleite omdat hij verdomde goed weet dat het niet mag.
Dan mag je dierenarts wel eens een mailtje de deur uit doen naar z'n confrère van de KJV club.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Cleva schreef:
kooi schreef:
Tara schreef:En laat Cleva nou toch inhoudelijk precies hetzelfde zeggen als al die anderen waar je zo tegen ageert. :U:
Dat lijkt me niet, hij verklaart de huiskat niet tot volksvijand nr 1.
In mijn kleine wereldje vind ik het gif dat de knecht van de boer op de aanpalende akker smeert een groter probleem dan de katten die er lopen maar er is meer in de wereld dan het grootste probleem.
Mensen met honden moeten niet zeuren over overlast, die hebben boter op hun hoofd.
Jagers moeten niet zeuren over stropen, die hebben boter op hun hoofd.
Ik ben niet tegen de jacht als noodzakelijk kwaad, noch tegen het eten van jachtvlees.
Ik heb moeite met het idee jachtlust, het plezier hebben in het doden an sich en dan de noodzaak als excuus gebruiken.
Je bent ontzettend onduidelijk en ik vraag me werkelijk af welk doel het dient om alles tegen elkaar af te wegen.
Als we gaan wachten tot alles logisch tegenover elkaar staat is het kalf verdronken.
Het behoud van een prettige, leefbare planeet is een oorlog op vele fronten. We hebben domweg niet de luxe om contemplatief te gaan zitten doen.
Het is niet zo onduidelijk voor mij. Kooi is het allerliefste braafste meisje van de klas. Dat wil ze ook blijven in het land van boze jagers, of ex- zwager-jachtopzichters. Iedereen heeft een zweem van autisme. Ik ook.

3 Miljoen katten in Nederland. Ik kan niet zonder kat., dan wordt ik gek. Ben je dan van tevoren al niet gek?
Stel je voor dat iemand dat over een olifant zou zeggen. Waar zou jij naar wijzen?
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:

3 Miljoen katten in Nederland. Ik kan niet zonder kat., dan wordt ik gek. Ben je dan van tevoren al niet gek?
Stel je voor dat iemand dat over een olifant zou zeggen. Waar zou jij naar wijzen?
Nee, de jagersvereniging is helemaal fris.
Mensen wat schrik aanjagen, omdat een kat rabies zou kunnen verspreiden.
Zal niet meevallen om een voorbeeld te vinden.
Puur gerommel uit een zieke onderbuik weer.
nyckle
Zeer actief

korthaar schreef:
nyckle schreef:

Ik heb het niet over de kjv. Ik heb het over de praktijk. Leer eens wat een verwilderde kat doet.
Over onderbuikboel gesproken.
Ja, ik ben soms een l*l. Maar vergeet een ding niet. Ik zie dingen anders dan jij. Over de waarheid van deze dingen moeten we niet spreken.
Soms kan ik jou begrijpen. Maar mijn waarheid is anders. Niks meer en niks minder.
iones
Zeer actief

korthaar schreef:

Dan mag je dierenarts wel eens een mailtje de deur uit doen naar z'n confrère van de KJV club.
En wat moet ze daar dan in zetten? Dat ze een vermoeden heeft? Op basis van vermoeden kun je niets.
Tara schreef: Zo heb ik vanmorgen in een polder zitten blauwbekken, wachtend op ganzen die niet kwamen. Tóch hebben we een mooie ochtend gehad. We waren buiten, we hebben het licht zien worden, we hebben gezien hoe de kraaien te slim waren om binnen schotbereik te komen... Dat is ook jagen, het doden is maar een heel erg klein facet van dat geheel.
Inzoomen op alleen maar dat doden van dieren doet jagen en de jager geen recht. Echt niet.
Zat jij effe op de verkeerde plek.
Hier achter op het land stikt het momenteel van de ganzen. Het mais is er net af en de resten eten zijn op. Het zijn nijlganzen.
nyckle
Zeer actief

iones schreef:
korthaar schreef:

En wat moet ze daar dan in zetten? Dat ze een vermoeden heeft? Op basis van vermoeden kun je niets.
Tara schreef: Zo heb ik vanmorgen in een polder zitten blauwbekken, wachtend op ganzen die niet kwamen. Tóch hebben we een mooie ochtend gehad. We waren buiten, we hebben het licht zien worden, we hebben gezien hoe de kraaien te slim waren om binnen schotbereik te komen... Dat is ook jagen, het doden is maar een heel erg klein facet van dat geheel.
Inzoomen op alleen maar dat doden van dieren doet jagen en de jager geen recht. Echt niet.
Zat jij effe op de verkeerde plek.
Hier achter op het land stikt het momenteel van de ganzen. Het mais is er net af en de resten eten zijn op. Het zijn nijlganzen.
Nijlganzen zijn eigenlijk grote eenden, exoten. In sommige provincies vrij te schieten. In andere provincies niet. Heerlijk vlees.
korthaar
Zeer actief

nyckle schreef:
korthaar schreef:
nyckle schreef:

Ik heb het niet over de kjv. Ik heb het over de praktijk. Leer eens wat een verwilderde kat doet.
Over onderbuikboel gesproken.
Ja, ik ben soms een l*l. Maar vergeet een ding niet. Ik zie dingen anders dan jij. Over de waarheid van deze dingen moeten we niet spreken.
Soms kan ik jou begrijpen. Maar mijn waarheid is anders. Niks meer en niks minder.
Het zijn heel andere zaken, die van invloed zijn op de biodiversiteit.
Dat los je niet op met agenda 21 voor katten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat zou het toch fijn zijn als mijn kat die niet meer thuis komt en verwilderd maar niet genoeg te vreten kan vinden en ziekelijk is uit zijn lijden word verlost door een jager. Zelfde zou gelden voor mijn hond als die weggelopen zou zijn en niet te vangen is .
Wat zou ik de jager dankbaar zijn als mijn huisdier die door de DA niet ingeslapen word door een jager een genade schot kan krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Beetje domme DA die haar katten laat aanstruinen en loopt te zeiken dat haar katten afgeschoten worden. Beetje je eigen verantwoordelijkheid neerleggen bij een ander.
korthaar
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Beetje domme DA die haar katten laat aanstruinen en loopt te zeiken dat haar katten afgeschoten worden. Beetje je eigen verantwoordelijkheid neerleggen bij een ander.
Een DA die mensen in een witte jas een paar honderd euro laat aftikken om een zieke kat op te knappen en in een groen pak een gezonde kat een genadeschot geeft is een echte dierenvriend.
bouvierpoedel
Zeer actief

korthaar schreef:
bouvierpoedel schreef:Beetje domme DA die haar katten laat aanstruinen en loopt te zeiken dat haar katten afgeschoten worden. Beetje je eigen verantwoordelijkheid neerleggen bij een ander.
Een DA die mensen in een witte jas een paar honderd euro laat aftikken om een zieke kat op te knappen en in een groen pak een gezonde kat een genadeschot geeft is een echte dierenvriend.
DA's die je huisdier een genade spuitje geven zijn natuurlijk ook vreselijk fout en genieten van het afspuiten.En slagers ook maar gelijk op de grote hoop gooien die jouw stukkie vlees op je bord bezorgen. Of de HA die oma een genade spuitje geeft.
iones
Zeer actief

Als zij haar katten niet meer wil `laten` afschieten, dan moet ze ze binnen houden en ze vindt niet dat dat hoort. Een beetje iemand zoals Kooi dus.
Maar verschil is dat mijn dierenarts prachtig buitenaf woont met weides om haar huis heen, en een lange oprit waar de katten zich ver van de weg bevinden. Ze laat ze helpen en de dieren gaan niet zo heel ver van huis.
Het is absurd dat je daar je kat nu óók al niet los kunt laten omdat iemand daar last van heeft. Eigenlijk bezopen.

En dan bepaalt iemand anders eigenlijk dat je geen katten meer mag houden. Leuke samenleving is dit he.

Ik las trouwens vandaag in de Tubantia dat er veel eekhoorntjes sterven door toxoplasmose. Veel dieren zijn hier tussengastheer van. Maar de eindgastheren zijn altijd katachtigen. Dus katten veroorzaken op meerdere manieren schade in de natuur.
Hier een uitgebreidere versie, http://www.natuurbericht.nl/?id=14489
bouvierpoedel
Zeer actief

Klopt niet natuurlijk als je kat dood word gemaakt maar een aantal katten en dan nog steeds je katten buiten pleuren vind ik ook stom en het maar bij een ander neerleggen . Als je weet dat er ergens gif ligt laat je de hond daar ook niet rondstruinen en je schouders ophalen van kan er toch niets aan doen want hullie..............
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Klopt niet natuurlijk als je kat dood word gemaakt maar een aantal katten en dan nog steeds je katten buiten pleuren vind ik ook stom en het maar bij een ander neerleggen . Als je weet dat er ergens gif ligt laat je de hond daar ook niet rondstruinen en je schouders ophalen van kan er toch niets aan doen want hullie..............
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik snap het eigenlijk ook niet. Ik denk dat zij zich niet heel erg aan haar katten hecht. Een van haar dierenartsassistentes vindt ook dat katten buiten moeten kunnen maar houdt de hare voortaan binnen, op één na, die niet binnen te houden is.
korthaar
Zeer actief

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:Klopt niet natuurlijk als je kat dood word gemaakt maar een aantal katten en dan nog steeds je katten buiten pleuren vind ik ook stom en het maar bij een ander neerleggen . Als je weet dat er ergens gif ligt laat je de hond daar ook niet rondstruinen en je schouders ophalen van kan er toch niets aan doen want hullie..............
Ik ben het wel met je eens hoor. Ik snap het eigenlijk ook niet. Ik denk dat zij zich niet heel erg aan haar katten hecht. Een van haar dierenartsassistentes vindt ook dat katten buiten moeten kunnen maar houdt de hare voortaan binnen, op één na, die niet binnen te houden is.
Binnen houden.
Een kattengedragstherapeut lost dit wel effe op.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Om even het hele verhaal over "die jagers die maar katten aan het afschieten zijn" een klein beetje te relativeren .......
KLIK

Alleen in het UITERSTE geval wordt er een kat afgeschoten.
De jagersvereniging wil met het artikel uit de link aandacht vragen voor het probleem en katteneigenaren proberen duidelijk te maken wat hun kat kan aanrichten als hij vrij en zonder controle rondloopt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

ja maar de meeste katten die er rondlopen zijn verwilderd en hebben geen eigenaar.
En dan heb je nog de vele boeren die maar aan laten jongen.
ranetje
Zeer actief

iones schreef:ja maar de meeste katten die er rondlopen zijn verwilderd en hebben geen eigenaar.
Wat bedoel je daarmee?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:ja maar de meeste katten die er rondlopen zijn verwilderd en hebben geen eigenaar.
Wat bedoel je daarmee?
Dat was mijn reactie hierop,
ranetje schreef:Om even het hele verhaal over "die jagers die maar katten aan het afschieten zijn" een klein beetje te relativeren .......
KLIK

De jagersvereniging wil met het artikel uit de link aandacht vragen voor het probleem en katteneigenaren proberen duidelijk te maken wat hun kat kan aanrichten als hij vrij en zonder controle rondloopt.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

iones schreef:Als zij haar katten niet meer wil `laten` afschieten, dan moet ze ze binnen houden en ze vindt niet dat dat hoort. Een beetje iemand zoals Kooi dus.
Maar verschil is dat mijn dierenarts prachtig buitenaf woont met weides om haar huis heen, en een lange oprit waar de katten zich ver van de weg bevinden. Ze laat ze helpen en de dieren gaan niet zo heel ver van huis.
Het is absurd dat je daar je kat nu óók al niet los kunt laten omdat iemand daar last van heeft. Eigenlijk bezopen.

En dan bepaalt iemand anders eigenlijk dat je geen katten meer mag houden. Leuke samenleving is dit he.

Ik las trouwens vandaag in de Tubantia dat er veel eekhoorntjes sterven door toxoplasmose. Veel dieren zijn hier tussengastheer van. Maar de eindgastheren zijn altijd katachtigen. Dus katten veroorzaken op meerdere manieren schade in de natuur.
Hier een uitgebreidere versie, http://www.natuurbericht.nl/?id=14489
Haar weides of behorend bij het jachtveld van iemand anders en niet zo heel ver van huis is ook rekbaar. Ik kan me niet voorstellen dat een kat achter je huis afgeschoten wordt.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef:
Wat bedoel je daarmee?
Dat was mijn reactie hierop,
ranetje schreef:Om even het hele verhaal over "die jagers die maar katten aan het afschieten zijn" een klein beetje te relativeren .......
KLIK

Sorry, ik begrijp je niet denk ik.

Ik weet ook niet of de meeste katten verwilderd zijn.
Dat varieert waarschijnlijk nog wel per provincie.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Als zij haar katten niet meer wil `laten` afschieten, dan moet ze ze binnen houden en ze vindt niet dat dat hoort. Een beetje iemand zoals Kooi dus.
Weer een redenatie van lik mijn vestje.
Want wat is dat 'dus'?
Kooi heeft nog nooit te maken gehad met eigen katten die werden afgeschoten.
Het 'verschil' slaat nergens op, want de omgeving van je d.a. heb ik ook gehad inclusief weide en lange oprit en daar was het zo gevaarlijk voor katten dat Kooi er geen katten meer bij nam. Wat Kooi al meerdere malen verteld heeft.
Kooi heeft haar katten altijd 'laten helpen' en binnengehouden tot even daarna. Wat ook meer dan eens verteld is hier.
Hoe kom jij er bij dat die katten niet ver van huis gaan? bind je ze een stappentellertje om? En die van mij dan ook want hoe weet jij dat die wel verder van huis gaan? En wat zou dat? Mijn Britjes werden op een paar meter afstand van die lange oprit dood gereden.
Nergens zo gevaarlijk als buitenaf want juist omdat er maar af en toe verkeer langskomt, wat meestal veel te hard rijdt, vanwege dat weidse, kunnen katten er niet mee leren omgaan. Alleen langs de snelweg wonen is gevaarlijker.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”