Je hebt gewoon geen tegenargumenten.kooi schreef:Jouw vooronderstellingen en (voor-)oordelen schieten zo alle kanten op, behalve in de richting van kant of wal, daar kan ik geen chocola van maken. Ik ga hier dan ook verder geen uiteenzettingen doen, behalve dit: jij had het over wij. Als in majesteitelijk meervoud, ik niet.iones schreef:Deze dieren zijn niet in het bezit van iemand. Dus die jagen.kooi schreef:
Ik probeer aan te tonen dat er veel soorten roofdieren zijn die jagen, schijten en ziekte verwekkers zijn.
Buizerds, valken, reigers, snoeken, karpers, ratten, vossen, marters you name them.
Wanneer een dier in het bezit is van iemand, spreekt men van stropen. Omdat de bezitter verantwoordelijk is voor wat dat dier aanricht. Dit is niet alleen zo met stropen/jagen, dit gaat ook in het geval van aanrichten van schade. Ook een kattenbezitter is aansprakelijk wanneer zijn kat schade aanricht. En evenzo spreek je dus bij katten van stropen ipv jagen.
Dat honden niet mogen jagen vind jij heel normaal. En als honden neospora in een weiland zouden inbrengen, vind jij de hondeneigenaar vast asociaal. Maar voor een katteneigenaar vind je het ineens anders. Raar. Zouden katteneigenaren allemaal koningin zijn?Precies! Omdat de kat in bezit is, hóeft hij ook niet meer te jagen. Hij krijgt eten. Roofdieren jagen enkel en alleen om in leven te blijven. Een huiskat hoeft dat niet.kooi schreef: Het enige verschil is dat katten vaak een eigenaar hebben. En daar kun je dus tegen aanzeiken till kingdom come, maar het is zo krom als een hoepel. En dat blijft het. Die andere roofdieren zullen blijven jagen no matter what. daar valt niets recht aan te praten. Als alles gezegd is en gedaan vind jij nota bene zelf dat de mens de echte vijand is van de natuur. Alleen omdat wij de kat in bezit hebben genomen mag hij opeens niet meer jagen?.
Natuurlijk kun je een kat dat niet uitleggen. Daarom moet je hem bij je houden. Je moet je hond ook bij je houden, die mag ook niet jagen. Het is heel simpel. Voor iedereen gelden dezelfde regels. Waarom voor jullie katteneigenaren dan niet? Omdat jullie de koningin zijn?Dus jij bent vegetarier? Want uit deze woorden proef ik dat jij vlees eten veroordeelt en dat de mens best zonder het eten van vlees kan. Op zich kan ik dat respecteren.kooi schreef: De enige echte stroper is de mens, die weet dat die jaagt, die doet dat bewust en is zich bewust van de pijn die hij veroorzaakt, het leven dat hij beëindigt. Een jager met een vergunning is daarom in mijn persoonlijke beleving, de echte stroper. Zijn jagen voor het beheer van de fauna zou nooit nodig zijn geweest als we niet een aantal echte roofdieren hadden uitgeroeid of hun territoria hadden bezet. Met onze huizen en onze tuintjes met hekjes eromheen, die zeggen: verboden voor een dier dat dit niet kan lezen.
En wie is wij?
Zijn jullie de koningin?
Want waarom wel vlees eten uit de bioindustrie, maar niet uit de jacht? Vlees uit de jacht is doorgaans een stuk diervriendelijker.
Het klopt dat de mens de habitat van dieren ingepikt heeft en alles naar zijn egoïstische hand gezet heeft. Maar ben jij niet een van de velen die mensen belangrijker vindt dan dieren? Dan zou jij hier toch geen problemen mee moeten hebben.
Logisch dat je er geen chocola van kunt maken. Jammer eigenlijk voor je want chocola is heel lekker.